گزارش و تحلیل

ایران به دنبال رقابت با کشاورزان روس نیست- در گفتگو با حمیدرضا قادی

© Fotolia / Borna MirahmadianФлаг Ирана на фоне города
Флаг Ирана на фоне города - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در 13-14 آپریل همایشی به منظور بررسی چشم انداز صنعت کشاوری و تکنولوژی گلخانه ای، بحث واردات و صادرات و همچنین آینده روسیه در این عرصه با حضور 500 شرکت کننده بین المللی با حضور معاون نخست وزیر روسیه، استاندار مسکو و وزیر کشاورزی، وزیر بازگانی روسیه سفیر ایتالیا، بانک دولتی اسبربانک و حمیدرضا قادی به عنوان نماینده ایران برگزار گردید.

در 13-14 آپریل همایشی به منظور بررسی چشم انداز صنعت کشاوری و تکنولوژی گلخانه ای، بحث واردات و صادرات و همچنین آینده روسیه در این عرصه با حضور 500 شرکت کننده بین المللی توسط استانداری مسکو و با حضور معاون نخست وزیر روسیه، استاندار مسکو و وزیر کشاورزی، وزیر بازگانی روسیه سفیر ایتالیا، بانک دولتی اسبربانک و حمیدرضا قادی به عنوان نماینده ایران برگزار گردید.
حمیدرضا قادی- رئیس گروه تجاری بین المللی قادی که در زمینه های مختلف فعالیت دارد و سال 1391 فعالیت خود را در کشورهای روسیه و آسیای میانه آغاز نموده در خصوص جزيیات این همایش به خبرگزاری اسپوتنیک گفت:

«در این همایش به اهمیت صنعت کشاورزی و آینده آن، دستاوردهای این عرصه و همچنین اهمیت امنیت غذایی که امروزه در اولیت کشورها قرار دارد، پرداخته شد. زمانیکه سخن از امنیت غذایی به میان می آید به معنای تامین تمامی مایحتاج مردم از هر طریقی که ممکن می باشد. در این همایش به مسئله اقتصاد مقاومتی و معنای آن برای مردم ایران اشاره شد و اعلام آمادگی سرزمین های شمالی ایران برای توسعه همکاری های کشاورزی با روسیه مطرح گردید. در این همایش پتانسیل های کشاورزی نواحی شمال ایران که در نتیجه آب هوای مناسب و بارش کافی باران و همچنین دانش کافی در زمینه علم کشاورزی و فناوریهای خوب حاصل گردیده، به تشریح معرفی گردید. هدف ایران به هیج وجه رقابت با کشاورزان روسیه نیست و در بخش صادرات قطعا عملکردی را پیش خواهیم گرفت که کشور روسیه به آن نیاز دارد و محصولاتی را صادر خواهیم نمود که یا در روسیه قابل کشت نیست و یا در حجم کمی تولید می گردد. البته بی شک ایران نیز از محصولات خوب کشاورزی روسیه مانند گندم، جو و سویا استفاده خواهیم نمود. البته برای موفقت در هرگونه همکاری لازم است که طرفین اطلاعات به روز و خوبی از بازار و توانایی های یکدیگر داشته باشند. صنعت کشاورزی و محصولات کشاورزی در روسیه مطابق با استانداردهای اروپایی می باشد و اگر ایران نیز بخواهد با آنها رقابت نماید باید بتواند سطح استانداردهای خود را افزایش داده و حتی مطابق با اروپا گرداند. ایران می تواند وارد بازار محصولات کشاورزی ایران گردد اما با برنامه صحیح و دقیق و افزایش سطح تکنولوژی و دانش فنی در صنعت کشاورزی این امر امکان پذیر است.»

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала