مذاکرات اتحادیه اروپا و امریکا درباره برداشتن موانع کار بانکی با ایران

© AP Photo / Ronald ZakВерховный представитель Европейского союза по иностранным делам и политике безопасности Федерика Могерини в Вене
Верховный представитель Европейского союза по иностранным делам и политике безопасности Федерика Могерини в Вене - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اتحادیه اروپا در حال مذاکره با امریکا درباره حذف موانع کار بانکی با ایران است. فدریکا موگرینی رییس سیاست خارجه اتحادیه اروپا در گفتگو با خبرنگار تسنیم اظهار کرد: «اتحادیه اروپا سعی دارد همکاری های تجاری و سرمایه گذاری با ایران را توسعه دهد، اروپاییان می خواهند بانک های خود را در ایران داشته باشند».

خبرنگار تسنیم از وی سوال کرد که نقش اتحادیه اروپا در حذف موانع از سوی امریکا چیست؟ موگرینی پاسخ داد که ما با دوستان امریکایی در حال مذاکره هستیم و این موضوع در اولویتهای ما قرار دارد.
بعد از لغو تحریم های اتحادیه اروپا در خصوص سیستم سوییفت، بیش از 40 بانک ایرانی به این سیستم متصل شدند. با این حال تا امروز شرکت های اروپایی برای انجام عملیات بانکی به ویژه عملیات بانکی با استفاده از دلار مشکل دارند. برخی از نهادهای پولی مطرح اروپا نگران برخوردهای جدی از سوی امریکا در صورت انجام معامله با ایران هستند.
فدریکا موگریی خاطرنشان کرد که اتحادیه اروپا و ایران توافق کرده اند که گفتگوهای بعدی در خصوص توسعه همکاری ها در حوزه انرژی، حمل و نقل و تبادل فناوری باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала