به داچا خوش آمدید

© Sputnik / Pavel Lisitsynخانه - داچای روستایی روسی
خانه - داچای روستایی روسی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در سال 2015 میلادی بیش از 20 میلیون گردشگر خارجی به روسیه سفر کردند.

در روسیه فصل جدید گردشگری آغاز می شود.  البته  گردشگری  در هر فصلی  در روسیه ادامه دارد. اما با گرم شدن هوا  بر تعداد گردشگران اضافه می شود.  کارشناسان  رشته گردشگری متذکر  می شوند  که برای خارجی ها  سفر به روسیه  به دلیل  کاهش نرخ روبل سودآور است.

ماکسیم بارودوفسکی  رئیس هتل « هالیدی این»  در این خصوص گفت: گردشگران از  کشورهای چین، ژان، ایتالیا و کشورهای دیگر  خیلی زیاد هستند.   علت چند چیز است:  کاهش نرخ روبل  که سفر به روسیه را برای گردشگران خارجی سود آور کرده است.  تورهای گردشگری به روسیه بمراتب ارزانتر از تورهای  کشورهای اروپایی است. خرید  برای گردشگران ارزان تر تمام می شود. غذا در رستوران و بلیط قطار  و قیمت هتل خیلی ارزان تر از کشورهای اروپایی است.  علت دیگر آن است  که گردشگران  از  جنوب — شرق  آسیا بیشتر سفر می کنند. آنها  گردشگران  عمده  در بین دیگر علاقمندان سفر به روسیه هستند.  روسیه برای آنها جالب و از نظر جغرافیایی نزدیک تر است.

 مطابق با داده های  سازمان جهانی گردشگری،  روسیه یکی از جاهای برتر  در  توریسم جهانی را  بخود اختصاص داده است — میراث  غنی فرهنگی  و  تنوع طبیعی. 26  میراث  جهانی  یونسکو  در روسیه قرار دارد.  مهمترین مسیر گردشگری در روسیه، مسکو — سنت پطربورگ  و «حلقه طلایی» و شناوری بر رود  « ولگا»  و شناوری با یخ شکن  در پارک ملی  « قطب روسی»  و سفر با قطار «ترانس سیبری»  با دیدن از  آلتای کوهستانی  و  دریاچه بایکال ، سفر به پریموریه و دیدن کوه های آتشفشان  کامچاتکا و خیلی جاهای دیدنی دیگر است.  مطابق با داده های  « روس توریسم»  در سال 2015 میلادی  بیش از 20 میلیون گردشگر خارجی به  روسیه سفر کردند. گردشگران چین  در ردیف اول فهرست  تعداد توریست هایی قرار دارند که به  روسیه سفر کردند، پس از آن، گردشگران آلمان، آمریکا،اسرائیل، بریتانیا، کره جنوبی، ایتالیا ، اسپانیا و دیگر کشورها قرار دارند.

 اما  گردش در شهر  و دیدن از موزه ها و جاذبه های  شهر و یادبودهای معماری نمی تواند تصور جامعی  از  زندگی روس های ساده  برای  گردشگران خارجی  ایجاد کند.  شرکت گردشگری  « مارکت پروفایل»  تصمیم گرفت این  مسأله را رفع کند.

مارینا  پانِدِلکووا  مدیر کل  شرکت در این خصوص گفت:با بررسی تقاضاهای  گردشگران خارجی، ما دیدن از خانه  مسکویی ها را به آنها پیشنهاد می کنیم. آپارتمان های معمولی که  عادی ترین ساکنان در آنجا زندگی می کنند. چنین مهمانی فقط یک ساعت و نیم طول می کشد.  ما گروه های کوچک گردشگران را به مهمانی  مسکویی ها می بریم، زیرا  در آپارتمان های استاندارد، مهمان اگر  زیاد باشد،  احساس راحتی نخواهند کرد. طی یکساعت و نیم، مهمانان می توانند آپارتمان را ببینند و چای — قهوه با صاحبخانه بنوشند و در باره  هر چیزی که دلشان بخواهد صحبت کنند.  البته مترجم  گردشگران را همراهی خواهد کرد.  تقاضای زیادی برای دیدن از «داچا» های روسی دریافت شده است  داچا — خانه های ییلاقی  کوچک یا خانه های  چوبی روسهاست.  گروه های بزرگتری از گردشگران را می توان  برای دیدن « داچا»  سازماندهی کرد.  داچا ها در حومه مسکو واقع هستند و با اتوبوس می توان  به آنجا رفت، نصف روز و یا  تمام روز را در آنجا گذراند.  برنامه دیدن از داچا شامل گردش در طبیعت، گفتگو با صاحب خانه ، جمع آوری قارچ و  تمشک و توت زمینی  و درست کردن ششلیک و کباب است.  ما  با صاحبان داچا هایی که با کمال میل گردشگران خارجی را می پذیرند  از قبل قرار می گذاریم.  این  یک نوآوری جدید در  بازار گردشگری  روسیه است و  ما امیدواریم که  گردشگران خارجی از این سفر لذت ببرند».

برای دانشجویان  و افردی که برای دانش افزایی به روسیه می آیند،  شرکت گردشگری  امکان اقامت موقت در خانه  روس ها را برای آنها فراهم می کند تا تمرینی برای زبان روسی آنها باشد. آنها معمولا در آپارتمان های  مادربزرگ های تنها که  از حرف زدن خسته نمی شوند مستقر خواهند شد.  زندگی با  یک شخص روس و  صحبت به زبان روسی  با روس ها و آشنایی با زندگی آنها تجربه با ارزشی برای  دانشجویان خارجی خواهد بود.

برای کسانی  که  مایل به سفر به  روسیه هستند  سایت Russia.travel راه اندازی شده است  که اطلاعات در باره  جاذبه های فرهنگی ، طبیعی و تاریخی و  غیره  روسیه  به چند زبان  در آنجا درج شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала