از مسکو به تهران با 21 هزار دلار

© Photo / Simon Pielowقطار عقاب طلایی
قطار عقاب طلایی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
قطار لوکس گردشگری « عقاب طلایی» به ایران رسید.

در این روزها  قطار مجلل گردشگری  « عقاب طلایی»  با 42  مسافر آمریکایی و اروپایی وارد یکی از شهرهای بزرگ ایران — اصفهان شد.  بعلاوه این قطار در سال جاری باید  چند بار در مسیر: مسکو — تهران و تهران مسکو  در رفت و آمد باشد.

خسرو اصلانی مدیر این تور  در مصاحبه با آژانس خبری «  مهر»  گفت که گردشگران  در اصفهان از جاذبه ها  و یادبودهای تاریخی  مانند  میدان « نقش جهان»  و  « چهل ستون»  دیدن خواهند کرد.  رویهمرفته  برنامه گردشگری فقط یک روز طول خواهد کشید.

 این قطار به  راه آهن مجارستان تعلق دارد.  گردشگران خارجی  با هواپیما به تبریز  رفتند  ودر آنجا سوار قطار « عقاب طلایی» شدند و  سفر خود را در  ایران  شروع کردند.

مسیر حرکت این قطار: تبریز،  زنجان، یزد، اصفهان، مشهد و شیراز است.  تهران شهر فینال بود که قطار 11 ماه آوریل به آنجا رسید.

قطار لوکس گردشگری « عقاب طلایی» سومین بار است که به ایران سفر می کند.  اولین قطار در  مسیر « بوداپست — تهران» در سال 2014 به  تهران رسید.  اما پس از  مدتی به دلیل  عملیات تروریستی در مناطق کردنشین  ترکیه  که قطار از آنجا عبور می کرد  این سفرها متوقف شدند.  قطار « عقاب  طلایی» —  اولین قطار  اروپایی است  که پس از  لغو تحریم ها  وارد ایران شده است.

در سال 2016 میلادی شرکت راه آهن مجارستان  یک مسیر جالب  دیگر گردشگری  « مسکو — تهران» را  پیشنهاد کرد  که نام آن « پارس و راه ابریشم»  است و 18 روز طول می کشد.

 مطابق با اخبار  منتشره در سایت شرکت راه آهن، گردشگران خارجی می توانند سفر خود را از مسکو شروع کنند. از کشور خود تا آنجا با هواپیما پرواز خواهند کرد.  پس از دو روز در مسکو، قطار راهی  قزاقستان خواهد شد، از بایکانور عبور خواهد کرد  سپس وارد تاشکند ، سمرقند و بخارا  در ازبکستان  خواهد شد و  از طریق عشق اباد  و مرو در ترکمنستان به  سفر خود ادامه  خواهد داد.

 قطار از آسیای میانه وارد مشهد  ایران خواهد شد  و پس از آن گردشگران  به ماهان، راین در استان کرمان ، یزد و اصفهان و شیراز خواهند رسید.  سپس  سه روز در تهران —  مقصد نهایی  گردش خواهند کرد.

انتظار می رود که  در سال های 2016 و 2017 میلادی  قطار لوکس « عقاب طلایی» در مسیر « پارس — راه ابریشم»  5 سفر از مسکو به تهران  داشته باشد و  5 سفر دیگر از تهران به مسکو.

سفر با قطار  از روسیه به ایران — یکی از  غیرعادی ترین  و جالب ترین  راه های سفر به آسیای میانه و خاور نزدیک است.  اما اکثر علاقمندان  از عهده پرداخت قیمت این سفر برنخواهند آمد.  ارزانترین بلیط این قطار $ 20 995 است.  افرادی که برای این سفر بیادماندی آماده هستند می توانند  10 نوامبر سال 2016 میلادی  از مسکو راهی تهران بشوند.

شرکت Golden Eagle Luxury Trains Limited که سازماندهنده این  سفر است، یکی از شرکت های برتر در  سفر با قطار های لوکس است.  این شرکت قطار های لوکس خود را در  مسیرهای  مختلف  در آسیای مرکزی،  اروپای شرقی و  خاور نزدیک و  روسیه  اعزام می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала