اتحادیه اروپا از ایران کمک در حل مساله پناهجویان می خواهد

© AFP 2023 / John Thysاتحادیه اروپا از ایران کمک در حل مساله پناهجویان می خواهد
اتحادیه اروپا از ایران کمک در حل مساله پناهجویان می خواهد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایران و اتحادیه اروپا توافق کردند در باره راه کارهایی برای حل مساله مهاجرت غیر قانونی گفتگو کرده و در زمینه نظارت بر سیل پناهچویان باهم همکاری کنند.

در بیانیه مشترک فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران که روز شنبه در پایان سفر هیئت اتحادیه اروپا به ایران منتشر شد، آمده است: "دو طرف در باره آغاز گفتگویی گسترده در باره مسائل مهاجرت قانونی و غیر قانونی توافق کرده و بر ضرورت مبادله اطلاعات در مورد سیل پناهجویان و مدیریت این روند تاکید نمودند".

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز شنبه در راس یک هیئت اروپایی به تهران سفر کرد. هفت کمیسر اتحادیه اروپا از جمله کمیسر انرژی، کمیسر حمل و نقل، کمیسر کمک بشردوستانه و مدیریت بحران و کمیسر مهاجرت، موگرینی را در این سفر همراهی میکردند. هدف از این سفر گفتگو با مقامات ایرانی در باره تقویت و گسترش روابط دوجانبه در عرصه های مختلف اقتصادی و سیاسی بوده است.

یک مقام ارشد اروپایی پیش از این گفته بود که اتحادیه اروپا به دنبال جلب کمک ایران برای حل بحران پناهجویان است و مهاجرت یک موضوع بسیار مهم در بحث های این سفر خواهد بود.

ایران میزبان میلیون ها نفر از مهاجران افغان می باشد. افغان ها پس از مهاجریان سوری دومین گروه بزرگ مهاجران در اروپا را تشکیل می دهند.
این اواخر شمار زیادی از مهاجران افغان ایران را ترک کرده و راه اروپا را در پیش گرفته اند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала