توافق اتحادیه اروپا و ایران در باره هماهنگی بیشتر در زمنیه کمک رسانی به سوریه و عراق

© REUTERS / Brendan Smialowski/Poolتوافق اتحادیه اروپا و ایران در باره هماهنگی بیشتر در زمنیه کمک رسانی به سوریه و عراق
توافق اتحادیه اروپا و ایران در باره هماهنگی بیشتر در زمنیه کمک رسانی به سوریه و عراق - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اتحادیه اروپا و ایران در باره همکاری و هماهنگی بیشتر در زمینه رساندن کمک بشردوستانه به سوریه، عراق، یمن و افغانستان به توافق رسیدند.

این مطلب را فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در بیانیه مشترکی اعلام کرده اند.

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز شنبه در راس یک هیئت اروپایی به تهران سفر کرد. هفت کمیسر اتحادیه اروپا از جمله کمیسر انرژی، کمیسر حمل و نقل، کمیسر فرهنگ و کمیسر کمک بشردوستانه و مدیریت بحران، موگرینی را در این سفر همراهی میکردند. هدف از این سفر گفتگو با مقامات ایرانی در باره تقویت و گسترش روابط دوجانبه در عرصه های مختلف اقتصادی و سیاسی بوده است.

در بیانیه مشترک اتحادیه اروپا و ایران که در پایان این سفر به تصویب رسید، گفته می شود: "دو طرف آمادگی خود را برای هماهنگی بیشتر در امور کمک رسانی بشردوستانه در رابطه با بحران های سوریه عراق، یمن و افغانستان اعلام کرده اند".
در این بیانیه همچنین خاطر نشان شده که این کمک رسانی باید در چارچوب قوانین بین المللی انسانی صورت گیرد.

این اولین سفر فدریکا موگرینی به ایران پس از اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به برجام بوده است. وی پیشتر گفته بود "این سفر گامی مهم به سوی ایجاد روابط همکاری بین اتحادیه اروپا و ایران است".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала