فهرست 10 تن از بانوانی که به خاطر حجاب، در تیرراس مخاطبان قرار گرفتند

© Photo / Dolce&GabannaМодель в хиджабе из коллекции Dolce&Gabanna
Модель в хиджабе из коллекции Dolce&Gabanna - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در این رتبه بندی از بانوانی یاد می شود که سهم موثری در زندگی روزمره بسیاری از انسان ها در دنیا گذاشته و با رعایت حجاب اسلامی، به شدت مورد بحث قرار گرفته اند.

مقام نخست این رتبه بندی به یکی از زیباترین بانوان بازیگر جهان یعنی خانم "آنجلینا جولی" تعلق دارد. او در سال 2010 میلادی به عنوان سفیر صلح سازمان ملل، از مناطق سیل زده پاکستان بازدید به عمل آورد. خانم جولی به احترام فرهنگ و رسوم این کشور، با حجاب کامل در تمامی مناطق حاضر شد.

سال گذشته، خانم "مریا ادریسی" مدل و مانکن لباس که ریشه ی مراکشی-پاکستانی دارد، در اقدامی بی سابقه در تبلیعات برند معروف "H&M" با حجاب اسلامی ظاهر شد. او در زندگی روزمره نیز به داشتن حجاب عادت کرده است.

The other night at #GameOfThrones 👊🏽

Фото опубликовано Mariah Idrissi (@mariahidrissi) Мар 18 2016 в 10:23 PDT


مکان بعدی این جدول به خانم "ملاله یوسف زی" تعلق دارد. او در دوران مدرسه و هنگامی که تنها 11 سال داشت، یک وبلاگ برای خبرگزاری "بی بی سی" راه اندازی نمود. او در این وبلاگ از زندگی در زیر سلطه و حاکمیت طالبان و این که چکونه طالبان شهر او یعنی "دره سوات" پاکستان را به تصرف درآوردند، می نوشت و دیدگاه خود را درمورد توسعه آموزش برای دختران بیان می کرد. او در 9 اکتبر 2012 میلادی توسط نظامیان طالبان در حمله ای نافرجام به شدت مجروح شد. طالبان در تلاش بودند تا او را به خاطر فعالیت مخالف و انتقاد از این گروهک تروریستی، ترور کنند.

ملاله در سال 2013 میلادی موفق به دریافت جایزه "آنا پالیکوفسکایا" برای حمایت از حقوق زنان و جایزه "ساخاروف" برای آزادی اندیشه شد. او همچنین جوان ترین کاندید دریافت جایزه نوبل صلح بین الملل است. او در سال 2015 میلادی یک مدرسه دخترانه برای خانواده های پناهجویان سوری در لبنان تاسیس کرد.

خانم "نیلوفر رحمانی" در سال 2012 میلادی موفق شد تا عنوان نخستین زن خلبان افغانستان در 30 سال اخیر در این کشور را دریافت کند. او همچنین نخستین زن از دیار افغانستان بود که از زمان حمله طالبان، در خبرگزاری "بی بی سی" افغانستان فعالیت نمود. نیلوفر در سال 2015 میلادی و در سن 23 سالگی موفق به دریافت جایزه "International Women of Courage Award" شد. این جایزه توسط بانوی اول ایالات متحده یعنی خود شخص "میشل اوباما" به وی اعطا شد.

© AFP 2023 / Shah Marai نیلوفر رحمانی
نیلوفر رحمانی - اسپوتنیک ایران
نیلوفر رحمانی

 

خانم "ابتهاج محمد" ورزشکار آمریکایی رشته شمشیرزنی سابر است که موفق به دریافت عنوان قهرمانی در بازی های چند گانه "پان آمریکن" شده است. این شمشیر زن 30 ساله قرار است به عنوان نماینده ایالات متحده در بازی های المپیک تابستانه سال 2016 میلادی در شهر ریودژینرو حضور یابد. او نخستین ورزشکار آمریکایی در تاریخ این کشور خواهد بود که با حجاب اسلامی به میدان خواهد رفت.

خانم "دلال الدوب" وبلاگ نویس دنیای مد از کشور کویت است. صفحه ی او در "Instagram" بیش از 1،6 میلیون دنبال کننده دارد. او همچنین با بارگزاری ویدئو در کانال "YouTube" خود برای کاربران، انواع متدهای نوین آرایشی را به اشتراک می گذارد. هر یک از این ویدئوها بیش از 50 هزار بیننده دارند.

"فبعضي لديّ وبعضي لديك.. وبعضي مُشتاق لبعضي.. فهلّا أتيت ؟" 💚

Фото опубликовано Dalal AlDoub (@dalalid) Апр 9 2016 в 5:47 PDT


یکی دیگر از دختران زیبا و با حجاب کویتی، "آسکیا الفرج" نام دارد. وبلاگ او هر روز شباهت بیشتری به صفحه ی گفتمان مد و اخبار بین المللی "beauty-news" پیدا می کند. بدون شک این استقبال نشان از خرسندی کاربران است، وگرنه جمع آوری 1،6 میلیون دنبال کننده، 17 هزار لایک و بیش از 2 هزار کامنت تنها برای یک خبر در مورد جعبه لوازم آرایش مارک "NYX"، به سادگی امکان پذیر نمی باشد.

خواننده ی جنجالی "مدونا" در سال 2014 میلادی با قرار دادن عکسی در صفحه ی "Instagram" خود، کاربران را شوکه کرد. او در این عکس حجاب برقع مانندی بر سر دارد که قسمت مخصوص دیدمان چشم به صورت میله میله، به هم متصل شده است.

خانم "دیان پلانگی" یک طراح لباس های مدل ساده از کشور اندونزی است. کلکسیون لباس های او در هفته مد جاکارتا در سال 2014، مثل بمب صدا کرد. دیان در فرانسه تحصیل کرده است و پس از فارالتحصیلی، به کشورش بازگشت. مجله ی "Business of Fashion" از وی به عنوان یکی از 500 زن تاثیرگذار در دنیای مد یاد کرده است. دیان صاحب 14 بوتیک لباس در اندونزه بوده و یک فقره مغازه لباس فروشی نیز در مالزی دارد. صفحه ی او در "Instagram" اکنون بیش از 4 میلیون دنبال کننده دارد.

When in London, Last February with @hijup 💚

Фото опубликовано Dian Pelangi  (@dianpelangi) Мар 25 2016 в 6:18 PDT


در خاتمه این رتبه بندی، به خانم "ایلونا بیسولتانوا" می رسیم. او به خاطر حضور در تبلیغات حجاب کمپانی مد "DG" به شدت محکوم شد. ایلونا پس از بارگزاری عکس های با حجاب مربوط به برند دولچه گابانا در صفحه "Instagram" خود، با موجی از نارضایتی دنبال کنندگان مواجه شد. در این مجادله میان مخالفان و موافقان این اقدام، برخی با گذاشتن چنین عکس هایی توسط یک مسلمان واقعی مخالفت نموده و برخی دیگر از این اقدام او حمایت کردند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала