برافراشته شدن پرچم آمریکا در اولین دور مسابقات دو ماراتن پارس

© AFP 2023 / Albert Gonzalez FarranЮжносуданские бегуны тренируются на стадионе в городе Джуба
Южносуданские бегуны тренируются на стадионе в городе Джуба - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روز 9 آوریل اولین دور مسابقات دو ماراتن پارس در تخت جمشید ، واقع در استان فارس برگزار شد. ایران برای نخستین بار در طول تاریخ از دوندگان سراسر جهان را به شرکت در دوی ماراتون در شهر باستانی تخت جمشید دعوت کرد.

یک دونده ایرانی در پایان این مسابقات دو ماراتن پرچم آمریکا را به نشانه حمایت از ورزشکاران امریکایی بلند کرد که به خاطر خودداری از صدور روادید برای آنها نتوانستند به ایران بیایند.

با وجود اینکه مسابقات دو ماراتن پارس در بین زنان برگزار نشد، دو دختر ایرانی به نامهای مهسا و الهام بطور غیر رسمی در صحنه رقابت ها ظاهر شدند. آنها دویدن خود را دوساعت قبل از آغاز رسمی دو آغاز کرده و بطور شایسته مدال هایی را دریافت کردند.

دو مارتن در کنار دروازه قرآن شیراز با شرکت حدود 250 ورزشکار از 35 کشور آغاز شده و دوندگان در تخت جمشید به خط پایان رسیدند.

سباستیان استارتن، کارآفرین 42 ساله از هلند سازماندهنده مسابقات بود. وی معتقد است چنین رقابت هایی راه را برای دوستی ملت های غرب و شرق گشوده و زیبایی فرهنگ ایران را نشان می دهد. به گفته استارتن، ایده برگزاری مارتن در ایران از طرف بسیاری از افراد بویژه ایرانیان مقیم خارج مورد حمایت قرار گرفته است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала