گردشگری در متروی مسکو

© Sputnik / Andrey RudakovЭскалатор на станции метро "Комсомольская" в Москве
Эскалатор на станции метро Комсомольская в Москве - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات شهر مسکو توجه زیادی به توسعه مترو مبذول می دارند. هر سال چند ایستگاه جدید به متروی مسکو اضافه می شود. اینک هر ساکن مسکو می تواند از ایستگاه مترو قبل از گشایش آن دیدن کند. معماران مترو آغاز گردش ها در ایستگاه های در حال ساخت –پلاتفرم ها و تونل ها را اعلام کردند.

مقامات شهر مسکو توجه زیادی به توسعه مترو مبذول می دارند. هر سال چند ایستگاه جدید به متروی مسکو اضافه می شود. اینک هر ساکن مسکو می تواند از ایستگاه مترو قبل از گشایش آن دیدن کند. معماران مترو آغاز گردش ها در ایستگاه های در حال ساخت —پلاتفرم ها و تونل ها را اعلام کردند.
متروی مسکو 15 ماه مه سال 1935 میلادی گشایش یافت. متروی پایتخت روسیه دارای 12 خط به طول کلی بیش از 300 کیلومتر و بیش از 180 ایستگاه است. عملاً بر طبق تمام شاخص ها، متروی مسکو جزو سه بهترین متروی جهان است.
هر سال، چند ایستگاه به متروی مسکو اضافه می شود. به این ترتیب تا پایان سال جاری رهبری مترو و مقامات شهر مسکو قصد دارند شش ایستگاه دیگر را افتتاح کنند. تا سال 2020 میلادی 70 ایستگاه جدید باید در پایتخت مسکو گشایش یابد.
مقامات شهر مسکو تصمیم گرفتند گردشی در ایستگاه های در حال ساخت مترو برای ساکنان مسکو ترتیب بدهند.

متروی مسکو. دنیای جادویی در زیر مسکو - اسپوتنیک ایران
متروی مسکو. دنیای جادویی در زیر مسکو
 به گفته آنها این گردش می تواند از تشنجی بکاهد که هنگام کارهای ساختمانی بزرگ مردم به آن دچار می شوند. مردم از مشکلاتی که هنگام کارهای ساختمانی بروز می کند شکایت می کنند. در زمان این گردش، آنها با چشم خود می توانند ببینند که کارهای ساختمانی چگونه جریان دارد.

اولین گردشگری از این نوع ممکن است در ماه سپتامبر ترتیب داده شود. قبل از ورود به محل ساخت ایستگاه های جدید مسکو، دستورالعمل های مربوطه به رعایت مقررات امنیتی برای شرکت کنندگان توضیح داده می شود. به شرکت کنندگان، کلاه مخصوص و لباس سرهمی، کفش های مخصوص و عینک در اختیار شرکت کنندگان این گردش قرار داده خواهد شد. گردش دقیقاً در مسیر تعیین شده با همراهی متخصصی انجام خواهد شد که در باره ویژگی های ساخت و ساز تعریف خواهد کرد.
فرض می شود که بعدها برای بچه ها نیز چنین گردش هایی ترتیب داده شود. متخصصان امیدوارند که پس از چنین گردشی در بین مردم توجه به حرفه متروسازی رواج یابد. کادرهای متخصص برای ساخت مترو لازم است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала