وزیر آموزش و پرورش ایران طی ملاقات با وزیر علم و آموزش روسیه از سومین نمایشگاه بین المللی آموزشی روسیه بازدید کرد

© Sputnik / Alexey Nikolskiy /  مراجعه به بانک تصاویر Рабочая поездка президента РФ В. Путина в Ярославль
Рабочая поездка президента РФ В. Путина в Ярославль - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران طی ملاقات با وزیر علم و آموزش روسیه از سومین نمایشگاه بین المللی آموزشی روسیه بازدید کرد

به گزارش بخش دیپلماسی رسانه ای سفارت ایران در مسکو، دکتر فانی وزیر آموزش و پرورش کشورمان که در راس هیاتی به منظور شرکت در سومین نمایشگاه بین المللی آموزشی مسکو به روسیه سفر کرده است طی ملاقات با آقای دیمیتری لیوانوف وزیر علم و آموزش روسیه که باحضور آقای دکتر مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو انجام شد ، اظهار داشت: برگزاری چنین نمایشگاه هایی در ارتقاء کیفیت آموزشی و نهادینه کردن شیوه های آموزشی و رشد دانش آموزان اثرات مثبتی دارد.

وی با اشاره به ارائه بخشی از توانمندی های مجموعه وزارت آموزش و پرورش در غرفه جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه فعلی، نسبت به علاقه مندی به توسعه همکاری های علمی و آموزشی با روسیه تاکید نمود. فانی گفت: ضرورت دارد با اشتراک گذاشتن تجربیات و تبادل هیات های علمی و ورزشی و همچنین برگزاری المپیادهای دانش آموزی، همکاری های دو کشور همگام با توسعه همکاری های سیاسی و اقتصادی فی مابین بیش از پیش گسترش یابد.
آقای لیوانوف وزیرعلم و آموزش روسیه نیز ضمن تشکر از حضور توانمند جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه بر علاقه مندی روسیه برای گسترش همکاری ها با وزارت آموزش و پرورش ایران در تمامی زمینه های مورد علاقه تاکید نمود.
وزیر آموزش و پرورش کشورمان همچنین در دیدار با آقای فورسنکو دستیار رئیس جمهور روسیه در امور آموزش ضمن اشاره به روابط خوب دو کشور و برشمردن توانمندی ها و دستاوردهای علمی و آموزشی جمهوری اسلامی ایران ، بر آمادگی این وزارت و دیگر نهادهای علمی و آموزشی ایران برای توسعه همکاری ها با طرف روس تاکید نمود.
آقای فورسنکو نیز ضمن استقبال از توسعه هرچه بیشتر همکاری های دو کشور در این زمینه اظهار داشت که نهاد ریاست جمهوری روسیه حمایت های لازم را برای بسط هرچه بیشتر روابط علمی و آموزشی دو کشور انجام خواهد داد.
وزیر آموزش و پرورش کشورمان وهیات همراه همچنین با حضور در سومین نمایشگاه بین المللی مسکو از غرفه های حاضر در نمایشگاه بازدید کرد. در این نمایشگاه شش مجتمع و دو موسسه آموزشی کشورمان تولیدات خود را در زمینه های آموزشی به معرض نمایش گذاشتند.
لازم بذکر است این نمایشگاه به مدت 4 روز در مسکو برای بازدید عموم دایر می باشد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала