مصاحبه جنجالی نذیر احمد حنفی، عضو مجلس نمایندگان افغانستان با روزنامه نگار زن خارجی

© AP Photo / Fred ErnstЖенщины в никабе
Женщины в никабе - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مصاحبه نذیر احمد حنفی، عضو مجلس نمایندگان افغانستان با ایزابل یانگ روزنامه نگار و تولید کننده برنامه تلویزیونی که وی در آن به روزنامه نگار زن اهانت کرد و او را دشنام داد، با موجی انتقادات در داخل و خارج از افغانستان روبرو شده است.

یانگ در مصاحبه با نذیر احمد حنفی در مورد تجاوز جنسی گفتگو کرد.

حنفی در بخشی از این مصاحبه در پاسخ به این سئوال که اگر یک مرد به زور عمل جنسی با زن انجام می دهد، کدامش جزا داده می شود، زن یا مرد؟، گفت "شما در غرب یک نوع تجاوز جنسی دارید و نوع دیگری را ما در اسلام داریم". وی گفت که می خواهد این دختر را به دست یک جوان افغان بدهد تا بفهمد تجاوز جنسی یعنی چه.

یکی از موضوعات دیگری که در این مصاحبه مطرح شد، خانه های امن برای زنان بود که حنفی این خانه ها را روسپی خانه و زنانی را که از مظالم شوهران شان فرار کرده و در این خانه ها پناه می برند، فاحشه خواند.

ویدئوی مصاحبه حنفی با این روزنامه نگار در اینترنت منتشر شده و موجی از انتقادات را بر انگیخته است. یانگ از مردم افغانستان خواست تا خواستار استعفای اقای حنفی شوند و گفت: "تا زمانی که افرادی مانند حنفی در پارلمان قدرت داشته باشند، این یک مانع گسترده در مقابل حقوق زنان در افغانستان خواهد بود".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала