آمادگی سیا برای دادن وسایل ضد هوایی به شبه نظامیان سوری در صورت برهم خوردن آتش بس

© Sputnik / Yevgeniy YepanchintsevЗенитный ракетный комплекс "Бук" на учениях в бурятии
Зенитный ракетный комплекс Бук на учениях в бурятии - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طبق اطلاعات منابع روزنامه امریکایی "وال استریت ژورنال"، سازمان مرکزی اطلاعات امریکا (سیا) و شرکای منطقه ای آن طرح اقدامات در صورت برهم خوردن آتش بس در سوریه را تهیه کرده اند .

این منابع گفتند آمریکا در صورت شکست طرح حل و فصل صلح آمیز آماده واگذاری تسلیحات قوی تر به اپوزیسیون سوریه برای حمله به نیروی هوایی و مواضع توپخانه ارتش دولتی خواهد بود.
به نوشته "وال استریت ژورنال" ، فعلا کاخ سفید فهرست تسلیحات قابل واگذاری به باصطلاح اپوزیسیون میانه رو را تهیه نکرده و هنوز به وسایل صلح امیز برای حل و فصل مسئله سوریه توجه دارد اما ضمنا می خواهد برخی از شرکای نزدیک آمریکا را از تمایل به "گرفتن کار به دست خود" بازدارد.
این روزنامه امریکایی اضافه می کند مقامات آمریکا به شرکای روسی خود پیامی ارسال کرده اند که در آن گفته می شود اپوزیسیون میانه روی سوریه قصد خروج از میدان نبرد را ندارد و بازگشت آن به مبارزه تمام عیار در نهایت جان خلبانان روسی در سوریه را به خطر خواهد انداخت.
"وال استریت ژورنال" خاطرنشان می سازد کنترل تحویل موشک های ضد هوایی دوش پرتاب به شبه نظامیان سوری مسئله اولویت داری است چون این کار ممکن است امنیت نه فقط نیروی هوایی روسیه بلکه همچنین نیروی هوایی آمریکا را تهدید کند.
به عقیده روزنامه امریکایی راهی غیر از مصالحه در سوریه وجود ندارد و در صورت شکست آتش بس، مرحله نوین جنگ خونین در این کشور آغاز خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала