شبه نظامیان داعشی دستگیر شده در ازمیر عضو حزب حاکم ترکیه اند

© Sputnik / Evgeny BiyatovВид на город Измир
Вид на город Измир - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در خبرها آمده است ، 4 نفر از 15 شبه نظامی داعش که در جریان عملیات ضد تروریستی در ازمیر در ابتدای ماه آوریل دستگیر شده بودند ، رسما به عنوان اعضای حزب عدالت و توسعه ی حاکم در ترکیه ثبت شده اند.

برطبق اطلاعاتی که سردار ازتیورک ، نویسنده روزنامه 9 Eylül (نه سپتامبر) در مقاله ی خود آورده است ، نیروهای ویژه ی سازمان امنیت ازمیر در ابتدای ماه آوریل عملیات ضد تروریستی گسترده ای را برای شناسایی و دستگیری اعضای سازمان تروریستی داعش ترتیب دادند. در چهارچوب عملیات هایی که صبح زود در آدرس های مشخص شده انجام شد ، 15 نفر دستگیر شدند و در زمان جستجو در آپارتمان ، پلیس، 4 اسلحه و اسناد و مدارک مختلف مربوط به داعش را یافت.
ضمنا ، در جریان تحقیقات مشخص شد که افراد دستگیر شده به دستور فرماندهان داعش به جهادیون تازه استخدام شده برای ارسال بعدشیان به مناطق درگیری آموزش می دادند و خودشان در عملیات های جنگی شرکت داشتند و همچنین آماده سازی و آموزش ساواش ایلدیز را برعهده داشتند که در سال 2015 عملیات های تروریستی را در ساختمان بخش منطقه ای حزب دموکرات کرد در آدانا و مرسین ترتیب داده بود.
خیلی زود برخی جزئیات عملیاتی که به صورت سری انجام شده بود ، مشخص گردید. معلوم شد که افراد دستگیر شده با نام های اختصاری ب.آ ، خ.آ ، ر.او و فرد آزاد شده با نام س.ی ، اعضای حزب عدالت و توسعه ی حاکم در ترکیه هستند. ب.آ در سال 2008 در حزب عدالت و توسعه منطقه ی کناک ، ر.او در سال 2008 در بوجه ، خ.آ در سال 2009 در کناک و س.ی در سال 2012 در بوجه ثبت شده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала