گزارش و تحلیل

رئیس " روس کاسموس" : جهان در آرزوی پرواز به مریخ و ماه

© REUTERS / Kirill Kudryavtsevرئیس " روس کاسموس" : جهان در آرزوی پرواز به مریخ و ماه
رئیس  روس کاسموس : جهان در آرزوی پرواز به مریخ و ماه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اگر شما آرزوی سفربه فضا را دارید ، چند سالی باید صبر کنید.

انتخاب کنید ، ماه یا مریخ. اگر در بین راه خسته شدید می توانید در ایستگاه فضایی بین المللی استراحت کنید. و همچنین ، سفینه برای سفر بین سیاره ای به موتور روسی مجهز خواهد بود.
ایگور کاماروف، رئیس کل " روس کاسموس" در مصاحبه ای با راشا تودی، باورنکردنی ترین طرح های صنعت هوافضای روسیه را با ما درمیان گذاشته و می گوید: همه این ها کاملا واقعی اند و کارها هم پیش می رود.
" در نیم قرن آینده ما منتظر حوادث بسیاری هستیم. سفر به مریخ و تحقیقات جدی در ماه. من فکر می کنم که روسیه ایستگاه مداری در مریخ و ماه و پایگاه ماه می سازد. ما برنامه ها در ماه را با ناسا و آژانس فضای اروپایی بحث و بررسی می کنیم."
به گفته ی کاماروف ، تجارت بخش خصوصی به هوافضا علاقه نشان می دهد اما در تحقیقات پایه شرکت نمی کند. مسئله ای اصلی پول است: تحقیقات غیر زمینی نیازمند سرمایه گذاری های غیرزمینی بوده و همیشه با سود همراه نیست.
آقای کاماروف می گوید: تجارت بخش خصوصی سهم مهم و ارزنده ای در تولید و بهره برداری دستگاه های فضایی ، خدمات ارتباطی ، سنجش از راه دور زمین و ابزار حامل ماهواره ها دارد. اما در تحقیقات علمی نباید منتظر جهش و موفقیت قابل توجهی از جانب تجار باشیم. چنین پروژه هایی نیازمند منابع عظیم بوده و در خدمت کل بشریت خواهد بود. و نسل ما و آینده بعید است که بازگشت سرمایه جدی را ببیند.
در گذار از تحریم
بعید است کسی بتواند از روسیه در تولید موتور برای دستگاه های فضای در آینده ای نزدیک پیشی بگیرد. مقامات آمریکایی بارها از مقاصد خود برای امتناع از خرید آنها گفته اند ، اما از حرف تا عمل راه زیادیست. در این روزها در واقع نهم آوریل پنتاگون در خصوص خرید هجده موتور ار اس دی —180 اطلاع داده است. در واقع با گذر از تحریم های ویژه ی که خود وضع کرده است.
کاماروف می گوید: " محرک های ما را می خرند نه به خاطر خیر و منفعت بلکه برای آنکه آنها از نقطه نظر کیفیت در جهان بهترینند. در آمریکا برنامه هایی برای تولید و تکمیل موتورهای موجود و خرید مدل های جدید وجود دارد. این مسئله باعث می شود که آرام ننشینیم و کیفیت را بهتر کرده و موتورها و محرک های جدید تولید کنیم. "
این قدرت و توانایی از کجاست؟
رئیس " روس کاسموس" اطلاع داد: اکنون ما تنها قدرت فضایی هستیم که فضا نوردان و ستاره شناسان را به ایستگاه بین المللی فضایی می فرستد. این وضعیت برای مدت های طولانی خواهد بود. در برنامه های ناسا ، ارسال سفینه ی شرکت SpaceX و " اریون" از Lockheed Martin در سال 2019 قرار دارد که پروازهایی به ایستگاه بین المللی فضایی خواهند داشت. "
ابراز حامل سفینه و خدمات پرتاب ، طرف قوی تر فضا نوردی میهنی است. " ما در این زمینه با اختلاف زیادی در جایگاه اول قرار داریم. ما تقریبا 40 درصد بازار خدمات پرتاب را در اختیار داریم ، " کاماروف تاکید می کند که پروژه موشک های — حامل " آنگارا-آ5ب" از پایان ماه فوریه سال 2016 برای آزمایشات تخصصی به مرکز تحقیقات عملی داده شده است. پرتاب " آنگارا" از پایگاه فضایی واستوچنی در سال 2021 انجام خواهد شد.
ایگور کاماروف خاطر نشان می کند: " در آینده ای نزدیک ما کار فشرده را بر روی پروژه ی " آنگارا" آغاز خواهیم کرد تا آنچه را که قول داده ایم عملی کنیم یعنی پرتاب بدون سرنشین آن در پایان سال 2021 و پرتاب با سرنشین آن در پایان سال 2023. ما باید برای آماده سازی سفر به ماه همه کارها را تا سال 2025 انجام دهیم. تمامی پرتاب ها از پایگاه فضایی واستوچنی خواهد بود. طرح ها و برنامه های بزرگی برای توسعه این پایگاه فضایی داریم. آینده ی ما در پشت آن است. "
در " روس کاسموس" تاکید می کنند که پرتاب اول از پایگاه فضایی واستوچنی در پایان آوریل امسال خواهد بود.
سفر دقیقه ی آخری به مریخ
یک موشک روسی با نام " پروتون-ام" ، توانست انسان را به آرزویش در باره ی مریخ برساند. از سفر " اکزومارس" می گوییم. در ماه مارس سال جاری موشکی از پایگاه فضایی بایکنور پرتاب شد.
کاماروف شرح می دهد: " ما با موفقیت پرتاب و جدایی از حامل دستگاه فضایی به مدار پرواز مریخ را انجام دادیم و این یکی از مهم ترین بخش ها بوده و این منطقه مسئولیت " روس کاسموس" و سازمان روسی است. " پروتون-ام" همراه با یدک کش همراه ، دستگاه را دقیقا در مسیر محاسبه شده قرار دادند. ما مطمئنیم که تقریبا 16 اکتبر دستگاه فضایی مشترک ما با آژانس فضایی اروپا به مریخ برسد.
" اکزو مارس" به دانشمندان نشان داد که در کدام جهت باید کار فعالتری داشته باشند: " کاهش مدت پرواز به مریخ یکی از برنامه های ماست. تکنولوژی های کنونی در واقع سفر شش ماهه به مریخ را پشتیبانی می کند. اما در فضا سطح رادیواکتیو بسیار بالاست. برنامه ما این است که پرواز فضایی را به خاطر حفظ سلامت بدن انسان تسریع کنیم. ما اگر می خواهیم که به سیاره های دورسفرکنیم ، باید ساختمان محرک ها را به سطح جدیدی برسانیم. "
ایستگاه بین المللی فضایی جدید و قدیم
ایستگاه بین المللی فضایی چه می شود؟ آیا شکل و ظاهر آن تغییر کرده و بخش های جدیدی در آن به وجود خواهد آمد؟
کاماروف پاسخ می دهد: " من امیدوارم که خدمت به دستگاه های فضایی در مدار ، تعمیر و مونتاژ آنها که از زمین میرسند ، تعمیر سفینه های بین مداری و یدک کش های بین مداری برای سفر به ماه و مریخ در این ایستگاه فراهم شود. در ایستگاه بین المللی فضایی بخش هایی مرتبط با توریست فضایی به وجود خواهد آمد.
به مناسبت روز فضانورد ، ایگو کاماروف آرزو کرد که بشریت دستاوردهای ما و موفقیت ها را به خاطر آورده و سر را بالا گرفته و به آینده بنگرند. "
کاماروف خاتمه داد: پیش روی ما شاهکارهای جدیدی قرار دارد ، همانند شاهکار یوری گاگارین در تاریخ ما. همه چیز تازه شروع شده است. "

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала