720 متخصص و جراح مغز و اعصاب برتر دنيا به ايران خواهند آمد

© Fotolia / Remains جراح در اتاق عمل
جراح در اتاق عمل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دبير اجرايي پنجمين سمپوزيوم فدراسيون جهاني انجمن هاي مغز و اعصاب در ايران گفت: بيش از 720 متخصص و جراح مغز و اعصاب برتر از 80 كشور دنيا در برگزاري اين سمپوزيوم حضور خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار علمي ايرنا عليرضا دليري روز يكشنبه در نشست خبري پنجمين سمپوزيوم فدراسيون جراحان مغز و اعصاب در معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري افزود: اين سمپوزيوم جهاني با رياست پروفسور مجيد سميعي در سالي كه با نام اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل نام گذاري شده است، از 29 فروردين تا سوم ارديبهشت ماه در هتل اسپيناس تهران برگزار مي شود.
وي بيان كرد: فدراسيون بين المللي جراحان مغز و اعصاب هر سال در يكي از كشورهاي عضو اين فدراسيون سمپوزيوم جراحان مغز و اعصاب را برگزار مي كنند، در سال 2014 بنا به درخواست پروفسور سميعي مصوب شد كه اين سمپوزيوم در سال 2016 در ايران برگزار شود.
دليري اظهار كرد: برگزاري اين سمپوزيوم 6 روزه در تهران و حضور متخصصات و جراحان مغز و اعصاب برتر دنيا و همچنين حدود هزار متخصص داخلي در آن، فرصتي براي معرفي ظرفيت پزشكي ايران به ساير كشورها به شمار مي رود.
وي يادآور شد: افتتاحيه اين سمپوزيوم بعدازظهر روز 29 فروردين ماه با حضور رئيس جمهوري، وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و معاون علمي و فناوري رئيس جمهوري در برج ميلاد برگزار مي شود.
دليري گفت: بيش از 600 مقاله علمي و پوستر توسط متخصصان داخلي و خارجي در اين سمپوزيوم ارائه خواهد شد.
دبير اجرايي پنجمين سمپوزيوم فدراسيون جهاني انجمن هاي جهاني مغز و اعصاب در ايران اظهار كرد: همچنين در برگزاري اين سمپوزيوم رئيس جمهوري صربستان، تيمي از متخصصان مغز و اعصاب كشور آلمان و نيز يك گروه رسانه اي از اين كشور حضور خواهند اشت و 30 خبرنگار خارجي در زمان برگزاري اين سمپوزيوم براي پوشش اين رويداد علمي پزشكي در كشور حضور خواهند يافت.
دليري يادآور شد: متخصصان بر اساس انتخاب پروفسور سميعي در اين سمپوزيوم حضور مي يابند و در بين آنها متخصصان برجسته اي حضور دارند كه امكان ارتباط متخصصان داخلي با برخي از آنها وجود نداشته كه با برگزاري اين سمپوزيوم اين امكان فراهم شده است.
وي افزود: گروه هايي از جراحان مغز و اعصاب، متخصصان آسيب شناسي (پاتولوژي)، علوم اعصاب،‌ روان پزشكي و روان شناسي، پرتودرماني و تومورشناسي (راديوتراپي/ آنكولوژي)، ‌جراحي ترميمي و پزشكي هسته اي در اين سمپوزيوم بين المللي حضور خواهند داشت.
دليري همچنين از برگزاري تور ايرانگردي براي متخصصان خارجي خبر داد و گفت: بعد از برگزاري اين سمپوزيوم براي مهمانان خارجي تور ايرانگردي درنظرگرفته شده است كه تاكنون 370 نفر از مهمانان تقاضاي استفاده از تور ايرانگردي اصفهان، شيراز و كاشان را ارائه كرده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала