گروه مینسک: طرف های درگیر در مناقشه قره باغ آماده مذاکرات هستند

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر گروه مینسک: طرف های درگیر در مناقشه قره باغ آماده مذاکرات هستند
گروه مینسک: طرف های درگیر در مناقشه قره باغ آماده مذاکرات هستند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایگور پوپوف، رییس گروه مینسگ برای حل مناقشه قره باغ از طرف روسیه اعلام کرد که طرف های درگیر در این مناقشه برای آغاز مذاکرات و رایزنی در خصوص مسائل مورد اختلاف آمادگی دارند.

پوپوف روز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: "طرف های درگیر در مناقشه قره باغ آماده مذاکرات هستند و آمادگی خود را برای پایبندی به آتش بس نشان می دهند".
رییس گروه مینسک با اشاره به این که در حال حاضر هدف عمده این است که طرف هاری درگیر بر سر میز مذاکره بنشینند، خاطر نشان کرد: "ما باید به طرف های درگیر کمک کنیم تا ثبات اوضاع را در منطقه مورد مناقشه تامین کرده و اقداماتی برای جلوگیری از تکرار عملیات جنگی در اینده به کار برند".

کارگروه موسوم به گروه مینسک در سال 1992 توسط سازمان امنیت و همکاری اروپا OSCE) برای حل مشکل قره باغ تاسیس شده است. ایگور پوپوف از روسیه، جیمز والیک از آمریکا و پیر آندریو از فرانسه ریاست مشترک این گروه را بر عهده دارند.

روسای گروه مینسک روز شنبه وارد ارمنستان شدند و با مقامات ارمنی از جمله ادوارد نالباندیان وزیر خارجه این کشور دیدار و گفتگو کردند. پیش از این روسای گروه مینسک چهارشنبه گذشته در شهر استپاناکرت با وزیر دفاع جمهوری شناخته نشده قره باغ دیدار داشته بودند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала