اسکای نیوز: هیچکدام از ساکنان پالمیرا خواهان خروج دوستان روسی از این شهر نیست

© Sputnik / Mikhail VoskresenskiyБойцы сирийской армии и ополчения на подступах к городу Эль-Карьятейн в Сирии
Бойцы сирийской армии и ополчения на подступах к городу Эль-Карьятейн в Сирии - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جان اسپارکس، خبرنگار شبکه تلویزیونی بریتانیایی "اسکای نیوز" به همراه نظامیان روسی از شهر باستانی پالمیرا بازدید کرد.

به گزارش جان اسپارکس ، اکثریت جمعیت این شهر که قبل از جنگ تقریبا 70 هزار نفر بود، آنرا پس از اشغال آن توسط داعش ترک کردند. حالا پس از بیرون کردن داعشی ها برخی از اهالی باز می گردند. گروه های ویژه متخصصان روسی مشغول مین روبی آثار تاریخی و همچنین تاسیسات زیر ساختی در پالمیرا هستند.
جان اسپارکس در برنامه شبکه تلویزیونی بریتانیایی "اسکای نیوز" گفت:"ارتش دولتی سوریه در هفته های اخیر با کمک نظامیان روسی مستقر در لاذقیه تعدادی از عملیات موفق را علیه تروریست ها اجرا کرده است. نظامیان سوری توانسته اند با حمایت نیروی هوایی روسیه به عمق نواحی تحت اشغال داعش رخنه کرده و شبه نظامیان را نه فقط از پالمیرا بلکه همچنین شهر استراتژیک و مهم القریتین بیرون برانند". سخنگویان وزارت دفاع روسیه به خبرنگار بریتانیایی اطلاع دادند متخصصان روسی طی یک روز 20 هکتار زمین را از مین پاکسازی کردند.
اسپارکس خاطرنشان می سازد حالا نظامیان روسی پالمیرا را برای همه امن و بی خطر می کنند. سرتیپ ایگور کوناشنکوف، سخنگوی رسمی وزارت دفاع روسیه به خبرنگاران خارجی گفت پس از مین روبی پالمیرا، دانشمندان برای تدارک کارهای مرمت و بازسازی آثار تاریخی وارد این شهر می شوند.
ساکنان پالمیرا در گفتگو با خبرنگار "اسکای نیوز" تعریف کردند که شبه نظامیان عضو گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی (داعش) درفاصله فقط چند کیلومتری از این شهر قرار دارند.
خبرنگار بریتانیایی در پایان گفت:" اما هیچکدام از ساکنان پالمیرا نمی خواهد دوستان روسی این شهر را ترک کنند".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала