رئیس موسسه شیلر: روسیه و امریکا با احداث تونل چوکوتکا و آلاسکا را به هم متصل خواهند کرد

© Fotolia / Chad Zuberزلزله 5.5 ریشتری در سواحل آلاسکا
زلزله 5.5 ریشتری در سواحل آلاسکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هلگا سپ لاروش، رئیس موسسه بین المللی شیلر اعلام کرد طرح احداث تونل در زیر تگه برینگ برای متصل کردن چوکوتکا و آلاسکا به یکدیگر با وجود مشکلات سیاسی و مالی موجود ، در نهایت اجرا شده و منافع زیادی را برای آمریکا و روسیه به بار خواهد آورد.

به گزارش خبرگزاری"تاس"، سپ لاروش متذکر شد ایده احداث این تونل زیر آبی از حمایت تعداد زیادی از کارشناسان بین المللی برخوردار است. رئیس موسسه بین المللی شیلر گفت: "احتمال زیادی وجود دارد که 20 سال بعد قطار سریع السیر از زیر تنگه برینگ عبور کرده و از آکاپولکو به دهلی نو برسد". هلگا سپ لاروش افزود:" این طرح در آینده حتما اجرا شده و به تقویت صلح بین روسیه و آمریکا مساعدت خواهد کرد".
رئیس موسسه بین المللی شیلر خاطرنشان ساخت تونل در زیر تنگه برینگ فقط یکی از عناصر در یک سیستم بزرگ ابعاد حمل و نقل به نام "جاده ابریشم جدید" است که انسیتوی شیلر هوادار ساخت ان است. کارشناسان این انسیتو پیشنهاد می کنند عملا همه قاره ها با احداث شبکه خطوط راه آهن به یکدیگر متصل شوند.
کارشناسان موسسه بین المللی شیلر به گذار از اقتصاد مونتاریستی (پولی) به اقتصاد واقعی فرا خوانده و معتقدند دولتها باید نظام پولی ـ مالی جهان را تغییر دهند و از جمله نرخ های ثابت برابری ارزها را برقرار کرده ،ابزار های مالی تقلبی را از بین برده و بدهی های کشورها را کاهش داده و در مواردی ببخشند.
به عقیده رئیس موسسه بین المللی شیلر پس از رفع موانع فوق الذکر باید اعتبارات بزرگ دولتی برای پیشبرد طرح ها در زمینه فناوری و تاسیسات زیر ساختی از جمله برای "ایجاد کریدور اوراسیایی رشد به عنوان اساسی برای بازسازی اقتصاد جهانی" واگذار شود. هلگا سپ لاروش خاطرنشان ساخت آمریکا، روسیه، چین، برزیل و هند باید طرح تاسیس این سیستم را مطرح سازند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала