پیدا شدن نوه ناشناخته استالین

© AP PhotoГенералиссимус Советского Союза Иосиф Сталин
Генералиссимус Советского Союза Иосиф Сталин - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خویشاوندی خانواده داویدوف در منطقه کوزباس روسیه و یوزف استالین ، رهبر اسبق شوروی مسجل شد.آزمایش ژنتیک یوری داویدوف ساکن شهر نووکوزنتسک، واقع در سیبری ثابت کرد که وی واقعا نوه استالین است.

بررسی قضیه اخلاف سیبریایی استالین از زمان پیدا شدن اسناد جالبی و حیرت انگیزی در آرشیو ها اغاز شد و سپس یوری داویدوف، مهندس معدن ناشناس ساکن شهر نووکوزنتسک برای نخستین بار راز خانوادگی خود را در گفتگو با خبرنگاران افشا کرد. وی از روابط عاشقانه لیدیا پرپریگینا، مادر بزرگش و استالین پرده برداشت. بسیاری از تاریخ دانان تلاش کردند یوری داویدوف را به دروغگویی متهم کنند و مدت طولانی هیچ سندی حاکی از درستی ادعای وی پیدا نمی شد.

در اوایل سال 2016 آندره بوگومولوف، تاریخ دان و روزنامه نگار نشریه روسی "ساورشنوسکرتنو" اسنادی حاکی از وجود آلکساندر داویدوف، پسر نامشروع استالین و روابط عاشقانه لیدیا پرپریگینا، مادر بزرگ یوری داویدوف و رهبر اسبق شوروی در آرشیوها پیدا کرد.

Генералиссимус Советского Союза Иосиф Сталин - اسپوتنیک ایران
نوه استالین با ظاهر عجیب و غریب خود کاربران اینترنت را شوکه کرد
حالا معلوم شده که استالین در سال 1914 به روستای کوریکا در استان کراسنایارسک فعلی (توروخانسک سابق) روسیه تبعید شد و در آنجا عاشق دختر 14 ساله ای به نام لیدیا پرپریگینا شد. آنها دو پسر به دنیا آوردند که پسر اول اندکی پس از تولد فوت کرد. پسردوم به نام آلکساندر پس از بازگشت استالین از تبعید به دنیا آمد و استالین هیچگاه وی را ندید. دیرتر لیدیا با یاکوب داویدوف، جوان محلی ازدواج کرد.
استالین 67 ساله در اواخر سال 1946 تلاش کرد آلکساندر، پسرش را پیدا کند اما نتوانست چون وی دارای نام فامیل ناپدریش بود.
نوه استالین از طریق پدرو مادرش از راز خانوادگی با خبر شد.
وی می گوید:" آنها در سال 1971 که در حال به پایان رساندن دانشگاه بودم به این نتیجه رسیدند که من نسبتا بالغ هستم و می توان این راز را به من گفت… البته استالین برای من آدم بیگانه ای است… کیش شخصیت وی ، تاریخ من نیست اما همواره می خواستم تندیس کوچک استالین را در بازار عتیقه فروشی و اشیای دست دوم بخرم. یادم است به بازار آمده و تندیس لنین و برژنف را پیدا کردم اما تندیس استالین هیچگاه در بازار نبود".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала