منبع اسناد شرکت پانامایی موساک فونسکا شخص ناشناسی به نام "جان دو" بود

© Photo / ScreenshotThe Panama Papers
The Panama Papers - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شخص ناشناسی به نام جان دو اسناد شرکت پانامایی موساک فونسکا را به هیئت تحریره روزنامه آلمانی Sueddeutsche Zeitung ارسال کرد.

روزنامه "واشینگتن پست" ضمن اعلام این مطلب می نویسد از نام جان دو معمولا برای افرادی استفاده می شود که هویتشان را باید پنهان کرد یا نام واقعی آنها معلوم نیست.
به گفته باستیان اوبرمایر، خبرنگار نشریه آلمانی، او از شخصی که خود را جان دو معرفی کرد، 11.5 میلیون سند حاوی اطلاعات جنجالی دریافت کرده است.
به نوشته "واشینگتن پست"، همکاری این شخص ناشناس با خبرنگاران روزنامه آلمانی بیش از یک سال قبل آغاز شد اما آنها هنوز نمی دانند وی کیست و چرا با این خبرنگاران تماس گرفته است.
باستیان اوبرمایر در نامه اش به "واشینگتن پست" می نویسد گفتگو های زیادی با روش های مختلف با منبع خود انجام داده که همه انها رمزگذاری شده بودند. وی می گوید:" من گاهی با این منبع بیشتر از همسرم گفتگو می کردم و ما موضوعات زیادی برای گفتگو داشتیم".
خبرنگاران آلمانی همچنین خاطر نشان کردند خبررسان آنها هیچگاه به خاطر اطلاعات واگذاری پاداش و پول نخواست.
پیشتر روزنامه آلمانی Sueddeutsche Zeitung اسناد گویا متعلقبه شرکت پانامایی موساک فونسکا را منتشر کرد که طبق ادعای این روزنامه حاکی از دست داشتن رهبرای تعدادی از کشور های جهان و تزدیکان انها به طرح های آفشوری هستند. اصالت این اسناد ثابت نشده است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала