قتل دانشجوی مخالف اسلام گرایان در بنگلادش

© Flickr / Marcelo BragaMachete
Machete - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک دانشجوی بنگلادشی که اعتراض خود مبنی بر استفاده سیاسی اسلامگرایان از دین را علنی کرده بود به طرز فجیعی در محله‌ای پرجمعیت به قتل رسید.

روز پنجشنبه، ۱۹ فروردین رسانه‌های خبری بنگلادش اعلام نمودند که دانشجویی به نام نظام‌الدین صمد، ۲۸ ساله که در دوره دکترای حقوق مشغول به تحصیل بود، شامگاه گذشته پس از اتمام کلاس در دانشگاه همراه با یک دانشجوی دیگر عازم محل سکونت خود بود، که در یکی از محله‌های داکا، پایتخت بنگلادش، مورد هدف حمله افراد مسلح به قمه و اسلحه گرم قرار گرفت و کشته شد.
به نقل از پلیس محلی، مهاجمان موتور سوار راه را به روی نظام‌الدین بستند و در حالیکه شعار "الله اکبر" سر داده، با قمه به او حمله ور شده و پس از اینکه نظام‌الدین به زمین افتاد، مهاجمان برای اطمینان از کشته شدن او، گلوله‌ای به سرش شلیک و سپس از محل متواری شدند.

«نظام‌الدین صمد» از مدافعان سکولاریسم و آزادی دینی در این کشور بود و با استفاده از صفحه فیسبوک، به بیان نظرات خود می‌پرداخت و ضمن انتقاد شدید از اسلامگرایان و طرفداران اختلاط دین و سیاست، دولت را هم به عدم توانایی یا تمایل به مقابله با بهره‌برداری از اسلام برای مقاصد سیاسی متهم می‌کرد.
مطالب او با واکنش تند اسلامگرایان مواجه شده بود و به گفته پلیس، به نظر می‌رسد که مهاجمان مدت‌ها او را زیر نظر داشتند و کاملا از مسیر حرکت او آگاه بودند. سال گذشته دست کم پنج نفر از نویسندگان و وبلاگ‌نویسان که عقاید سکولاریسم و مخالف اسلامگرایان تندرو را تبلیغ می‌کردند به طرز فجیعی کشته شدند. در برخی موارد، گروه موسوم به دولت اسلامی — داعش — مسئولیت این حملات را برعهده گرفته اما دولت بنگلادش حضور داعش در آن کشور را تکذیب می‌کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала