آغاز عملیات ساخت دو نیروگاه جدید اتمی در بوشهر پس از بررسی دو نكته فنی

© Sputnik / Valeriy Melnikovروسیه برای انجام وظایف در چارچوب توافق هسته ای ایران آماده است
روسیه برای انجام وظایف در چارچوب توافق هسته ای ایران آماده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش ایرنا، معاون سازمان انرژی اتمی با اشاره به دستاوردهای صنعت هسته ای كشورمان گفت: آغاز عملیات ساخت دو نیروگاه جدید در بوشهر یكی دو نكته فنی دارد كه فكر می كنم پس از بررسی به زودی بتوانیم آغاز عملیات ساخت آن را اعلام كنیم.

بهروز كمالوندی روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره آخرین وضعیت همكاری جمهوری اسلامی ایران و روسیه برای ساخت دو نیروگاه اتمی در بوشهر افزود: نیروگاه بوشهر یك را ساختیم ، نیروگاه های بوشهر دو و سه را نیز به زودی راه اندازی خواهیم كرد.
وی درباره همكاری های ایران و چین در صنعت هسته ای نیز گفت: مذاكرات در این زمینه در حال پیش رفت است ، مذاكرات ما درباره نیروگاه های كوچك 100 مگاواتی جدی تر است.
سخنگوی سازمان انرژی اتمی ادامه داد: امیدواریم در زمینه مختلف بتوانیم روابط خود را با چین گسترش دهیم.
كمالوندی درعین حال تصریح كرد: افق صنعت هسته ای جمهوری اسلامی ایران روشن است و برجام نیز باعث شده تا افق روشن باشد.
وی با بیان این جمله كه با برجام فضای بین المللی به روی ما باز شده است و این موضوع را كاملا احساس می كنیم ، تصریح كرد: همچنین شاهد افزایش رفت وآمدها به كشورمان هستیم به طوری كه هم اكنون هیاتی از اروپا به ایران سفر كرده است.
سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: فضای جدیدی پیش روی كشور قرار گرفته است كه این فضا و تعاملات بین المللی به سرعت رشد و توسعه صنعت هسته ای كمك می كند.
كمالوندی ادامه داد: با توجه به وجود تعداد زیادی نیروی انسانی با انگیزه در حوزه صنعت هسته ای كشورمان قطعا دستاوردهای هسته ای تداوم خواهد داشت.
وی افزود: همچنین با توجه به اینكه دانش هسته ای در كشوربومی شده است دستاوردهای هسته ای می تواند به طور مداوم استمرار داشته باشد همانطور كه امسال نیز از 12 دستاورد جدید رونمایی كردیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала