جمهوری‌خواهان آمریکا مانع اصلی استفاده ایران از دلار در مبادلات خارجی

© Fotolia / Lipovskiy Romanآمریکا صد میلیون دلار کمک برای جنگ خبری به اوکراین واگذار کرد
آمریکا صد میلیون دلار کمک برای جنگ خبری به  اوکراین واگذار کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پس از اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا جان کری در مورد تلاش دولت برای تسهیل استفاده ایران از سیستم بانکی ایالات متحده، مارک روبیو و مارک کرک، دو سناتور جمهوری‌خواه، پیش نویس لایحه ای را تهیه نموده که هدف آن، جلوگیری از صدور مجوز دولتی به بانک‌های خارجی، بانک‌های آمریکایی مستقر در خارج یا دولت‌ها و موسسات مالی خارجی برای معامله دلاری با ایران است.

خبرگزاری اسپوتنیک- در حال حاضر بانک‌های آمریکایی اجازه معامله‌ با ایران را ندارند و بانک‌های خارجی نیز در عمل نمی‌توانند به دلار با ایران معامله کنند زیرا دلار آن‌ها باید از سیستم مالی آمریکا عبور کند. این ممنوعیت، ارتباط مالی ایران و سایر کشور‌ها را مشکل کرده است.
روز قبل جان کری گفت: این کشور تلاش می کند زمینه لازم را فراهم نموده تا بانک‌های آمریکایی بتوانند پس از توافق هسته‌ای در زمینه هایی که ممنوعیتی برای آنها وجود ندارد، با ایران مبادلات مالی داشته باشند. وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد، ایران به طور کامل حق استفاده از مزایای توافق هسته‌ای را دارد و این کشور تاکنون به تعهدات خود در برجام به خوبی عمل کرده است.
باراک اوباما نیز طی سخنانی اعلام کرده که اگرچه ایران متن توافق هسته ای را قبول کرده اما به روح ان احترام نگذاشته و متعهد نیست، منجمله اقدام آزمایش موشکهای بالستیکی با شعار نابودی اسرائیل به زبان عبری گویای این امر است. باراک اوباما همچنین اظهار داشت: دولت آمریکا چگونگی معامله برای شرکت‌های خارجی با ایران را روشن خواهد نمود تا آمریکا نیز آنها را تحریم نکند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала