بچه های دو زبانه

© Fotolia / Sergey Nivensبچه ها
بچه ها - اسپوتنیک ایران
اشتراک
واکنش مغز بچه های دوزبانه قوی تر است.

گروهی از متخصصان آمریکا نتایج پژوهش های خود را منتشر کردند. این پژوهش ها نشان دادند که بعضی از بخش های مغز کودکانی که در خانواده های دو زبانه زندگی می کنند  بهتر تکامل می یابد  تا همان بخش  مغز در  خانواده های تک زبانی.

بچه های دو زبانه، هر دو زبان را به یکسان  خوب  درک می کنند.  تحقیقات متخصصان در مجله   Developmental Science  به چاپ رسیده است.

دو گروه از بچه ها  در سن 11  ماه در این تحقیقات شرکت داشتند که  یک گروه دو زبانه اسپانیولی — انگلیسی و گروه دوم تک زبانی — انگلیسی زبان بود.  همه آنها  یک نوار 18 دقیقه ای  برای هر دو زبان را گوش دادند.  در زمان گوش دادن به این نوار  فعالیت سلول های مغز بچه ها با روش انسفالوگرافی مغناطیسی  اندازه گیری شد و  متخصصان توانستند  محل دقیق  در  زمان چنین  فعالیتی را تعیین کنند.

در دو  بخش مغز  بچه های دو زبانه واکنش  آنها قوی تر  از واکنش بچه های  تک زبانه بود. به عقیده  متخصصان گذار از یک زبان به زبان دیگر  باعث تکامل  مهارت های   مغز می شود.  تفاوت در  فعالیت مغز  از 11 ماهگی — زمانی که کودک برای بیان اولین کلمه آماده می شود، آغاز می شود. بچه های دو زبانه راحت تر زبان های دیگر را یاد می گیرند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала