گزارش و تحلیل

اولین محموله کمک بشردوستانه روسیه به شهر حلب سوریه رسید

© Sputnik / Andrey Steninکریدور بشردوستانه ایران و روسیه برای سوریه
کریدور بشردوستانه ایران و روسیه برای سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در روز قبل،فدراسیون روسیه اولین محموله کمک بشردوستانه خود را به نواحی ولایت حلب سوریه که از حضور داعش پاکسازی شدند، رساند.

پیش از جنگ، درآمد اصلی مردم بومی، بهره وری از فعالیت کشاورزی بوده، ولی، اکثر افراد محلی، بعد از تعارض داعش، روستا و دهات خود را ترک کردند. امروز ما،خوشبختانه، شاهد برگشت کشاورزان به خانه های ویران شده، هستیم.
گوینده:مرکز هماهنگی میانجیگری طرفین خصومت آمیز روسیه در جمهوری عربی سوریه که در پایگاه هوایی "حمیمیم" واقع است، اولین کمک بسردوستانه را به ولایت حلب، سازمان داد. بعد از آزادی بخشی از ولایت از چنگ داعش، اوضاع در آنجا امن تر شده است.(صدای وولودچنکو).
"گوینده:"یوری وولودچنکو" نماینده این مرکز هماهنگی می گوید:"امروز ما اولین کمک بشردوستانه را به این جا رساندیم. امیدواریم که کمکی به کشاورزانی که به خانه های خود بر می گردند، کرده باشیم. به این محل، حدوداً 700 فامیل برگشتند. تدریجاً،مردم،به زندگی عادی بر می گردد."
فرودگاه نظامی "کوویریس" که بیش از سه سال در محاسره بود،در چند کیلومتری روستای "البلط" واقع است. چند روز پیش، "البلط" هم از چنگ داعش آزاد شده، و کمک بشردوستانه روسی به اینجا هم اولین دفعه، رسیده است.

رنج و عذاب ساکنین این محل که به خانه خود برگشتند، ظاهراً،به زودی به پایان می رسد. امروز،بزرگترین مشکل که از داعش به ارث مانده است، خنثی کردن ماین هاست.
کمال محمد علی،نماینده واحد گردان مهندسی رزمی سوری،می گوید:"من یک سرباز واحد حفاری در ناحیه هستم. به مهندسین رزمی دیگر، نیاز داریم. اینجا ماین خیلی زیاد است. خودم صدهارا خنثی کردم،ولی این ناچیز است.
اکثر سوریها گمان می کنند که فشار خارجی، یکی از موانع اصلی رعایت روند آشتی ملّیست. یکی از ساکنین بومی می گوید که "اگر فشار از طرف ترکیه و کشورهای خلیج فارس نباشد، سوری ها اسلحه را به زمین گذاشته بودند. با آزادی روستاها و نواحی،معلوم می شود که در اکثر این مناطق، تروریست های داعش،کارگاه هایی را برای تولید مواد منفجره و اسلحه به راه انداخته، آمادگی را برای توسعه قلم رو خود می گرفتند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала