نخستین نفتكش ایران در قاره آفریقا پهلو گرفت

© Sputnik / Dmitry Korobeinikov /  مراجعه به بانک تصاویر Iranian oil tanker in Bab-el-Mandeb Strait
Iranian oil tanker in Bab-el-Mandeb Strait - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مدیر بازرگانی شركت ملی نفتكش ایران از پهلوگیری نخستین كشتی این شركت در بنادر آفریقا پس از لغو تحریم‎ها خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از شركت ملی نفتكش، نصرالله سردشتی مدیر بازرگانی شركت ملی نفتكش ایران با بیان اینكه ناوگان این شركت به لحاظ فنی و عملیاتی مشكلی برای تردد در آب‎ها و بنادر اروپا ندارد، گفت: از ژانویه (دیماه) 2016 و با اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترك(برجام)، تلاش‎های ما برای اخذ رتبه، پرچم و بیمه نفتكش ها، بیش از گذشته شدت گرفت كه در نتیجه این اقدام ها، مسایل مربوط به پرچم و كلاس كشتی‎های ناوگان به طور كامل حل شد.
وی درباره بیمه كشتی‎ها نیز افزود: باتوجه به پیگیری‎ها و رایزنی‎های انجام شده این مشكل مرتفع شده است، به طوری كه بزودی شاهد ورود كشتی‎های ناوگان شركت ملی نفتكش به كلوپ‎‎های بین المللی بیمه ای و حضور ناوگان این شركت در پایانه ‎های اروپایی و دیگر پایانه ‎های بزرگ نفتی در دنیا خواهیم بود.
مدیر بازرگانی شركت ملی نفتكش ایران به پهلوگیری نخستین نفتكش ایرانی در بنادر آفریقا پس از لغو تحریم‎ها اشاره و اضافه كرد: تا پیش از لغو تحریم‎ها، كشتی‎های شركت ملی نفتكش تنها در بنادر شش كشور تعیین شده برای صادرات نفت كشور پهلو می‎گرفتند اما اواخر اسفندماه سال گذشته، شاهد پهلوگیری نخستین كشتی این شركت در بندری به جز بنادر این شش كشور بودیم.
وی ابراز امیدواری كرد به زودی شاهد پهلوگیری كشتی‎های شركت ملی نفتكش ایران در بنادر اروپایی باشیم.
سردشتی با بیان اینكه ناوگان شركت ملی نفتكش ایران تا پیش از تحریم‎ ها همواره مورد توجه شركت ‎های بزرگ نفتی بوده است، بیان كرد: نخستین كشتی ناوگان شركت ملی نفتكش ایران پس از لغو تحریم‎ها در اسفند ماه سال گذشته به اجاره یكی از شركت ‎های بزرگ نفتی درآمد.
وی با بیان اینكه تمامی كشتی‎های ناوگان این شركت در سال گذشته فعال و عملیاتی بوده، گفت: هم اكنون90 درصد ناوگان این شركت در خدمت صادرات نفت جمهوری اسلامی ایران است.
به گزارش ایرنا، از دی ماه سال گذشته و اجرایی شدن برجام (توافق ایران و 1+5) تحریم های صنعت نفت و نفتكش های ایرانی رفع شد.
با توجه به ریسك بالای حمل محموله های نفتی، بنادر بسیاری از كشورها به شرطی اجازه تردد به نفتكش ها را می دهند كه تحت پوشش بیمه های معتبر بین المللی قرار داشته باشند، بر این اساس به دلیل تحت پوشش قرار نگرفتن بیمه های بین المللی، حضور نفتكش های ایرانی در بنادر اروپایی با مانع مواجه شد.
در صورت رفع مشكل بیمه، نفتكش های ایرانی علاوه بر حمل نفت ایران به مقصد اروپا، می توانند نفت شركت های بین المللی را نیز در بنادر مختلف حمل كنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала