گزارش و تحلیل

مردان خودفروش مصری

© Sputnikمردان خودفروش مصری
مردان خودفروش مصری - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عمده فروشی ارزان تر است.

شهر « جیزه» در  حومه قاهره  فرقی با شهرهای دیگر مصر ندارد:  محله های مسکونی ، مغازه ها، مدارس، ادارات، مردم و خودروها…  اما درست در نیمه شب وقتی شهر  در خواب آرامی فرو رفته است  یکی از خیابان ها ناگهان جان می گیرد.

محله «  الدوقی» ناگهان با زنان بدکاره پر می شود. اما نه آنها  بلکه مردان جوان خوش هیکل که در نظر اول محافظ بدنی  به نظر می رسند  جلب توجه می کنند. اما آنها محافظ نیستند، بلکه کارشان  خودفروشی است.

در مصر مردان خودفروش را «  مردان شب» می نامند. « سپوتنیک» سعی کرد بفهمد چرا این مردان خوش هیکل  به جای کار  شایسته  تن به خودفروشی می دهند.

 درس حقوق خواندم اما پایان چیز دیگری بود

 موحی یکی از این مردان، به ماشینی که در خیابان پارک شده است تکیه داده است و به  دخترانی که در خودروها از مقابل او رد می شوند نگاه می کند  تا بالاخره یکی از آنها او را برای یک شب انتخاب کند.  دهها مرد مثل موحی در آن محله  کشیک می کشند.

موحی رشته حقوق را به پایان رساند، اما نتوانست کاری مطابق با تخصص خود پیدا کند.  مدتی به عنوان نگهبان کار کرد، اما آن شرکت بسته شد و او دوباره بیکار گشت. موحی گفت: «من با شخصی که در یکی از هتل های قاهره کار می کرد آشنا شدم.  او مرا به عنوان  خدمتکار استخدام کرد.  در زمان کار، چندنفر از  زنان که در هتل اقامت داشتند  از من خواستند شب را با آنها بگذرانم.  پولی که به من دادند برابر  حقوق یک ماه کار من بود.  به این ترتیب  کار خود را شروع کردم».

شرایط  مشتریان

موحی  شرایط سختی در مقابل مشتریان خود قرار می دهد که آنها باید رعایت کنند.  نباید  به او مشروب، سیگار و موادمخدر تعارف کنند. «  زنان و دختران می توانند مشروب بخورند و سیگار بکشند.  اما حق ندارند مرا وادار به این کار بکنند.  یکبار با  یک دختر آمریکایی مشروب خوردم  ولی وقتی صبح از خواب بیدار شدم فهمیدم مرا گول زد.  تمام پول های مرا دزدید.  این دختر را نتوانستم پیدا کنم، زیرا صبح زود به فرودگاه  رفت و به کشورش پرواز کرد.  متأسفانه این اشتباه تام آماتورهاست».

عمده فروشی ارزان تر است

 به گفته موحی  قیمت خدمات وابسته به اوضاع  اقتصادی در کشور است.  مصر با بحران اقتصادی روبروست. «مردان شب»  مجبور می شوند « پرایس لیست» با باصطلاح تخفیف تهیه کنند. آنها در ازای خدمات  شبانه 200 دلار  و برای 7 روز فقط 1000 دلار طلب می کنند.

چندی پیش موحی رکورد  جدید خود را شکست.  300 مشتری که اکثر آنها  از  کشورهای آمریکای شمالی، استرالیا و  خلیج فارس بودند. » آنها برای  ماجراجویی به این جا می آیند  و  بعضی از آنها برای  یک هفته چنان پول هنگفتی خرج می کنند  که با آن می شود خرج خانواده  نیازمند را برای مدت طولانی تأمین کرد. زنان  کشورهای سلطنتی  خلیج فارس هم مشتریان خوبی هستند.  زنان مصری عملا از خدمات ما استفاده نمی کنند ، گاهی از ما برای  « نمایش»  استفاده می کنند تا  جلوی دوست دخترهای خود پُز بدهند. قیمت این گردش  22 دلار است.»

پزشک خودفروش

 هم صحبت دیگر « سپوتنیک» ، « ممدوح»  پس از پایان مدرسه می خواست پزشک بشود و  حتی  تحصیلات عالی پزشکی را داراست.  اما راه ساده  کسب درآمد وسوسه کننده بود. » من 10 سال است که در این شته کار می کنم. شما نمی توانید شهروند کشوری را  پیدا کنید که از خدمات من استفاده نکرده باشد».

پلیس یا  اذیت می کند یا حمایت

پلیس نمی تواند نسبت به اینگونه شغل بی تفاوت باشد.  در خیابان « مردان شب» ماشین پلیس دائم در حال گشت زنی است که  مردان خودفروش را وادار می کند  در مخفیگاه های خود پنهان بشوند.

عمر 20 ساله که روزها دانشجوی دانشکده کشاورزی  است و شب ها ، فاحشه  است، گفت که پلیس فاحشه ها را پراکنده می کند و بطور موقت خیابان  ها را از وجود ما آزاد می کند.

از نقطه نظر قوانین مصر نمی توان  خودفروش ها را مجازات کرد. پلیس این را می داند.  پلیس می داند که  خودفروش ها نیز نمی خواهند  وقت خود را در زندان و بازپرسی و اینجور چیزها تلف کنند. به مجرد ظاهر شدن ماشین پلیس، آنها فرار می کنند.   پلیس برای مدت کوتاهی خیابان را از وجود آنها پاک می کند.

عمر گفت: « ما  همیشه نگران ظاهر شدن پلیس هستیم. زیرا مشتری خود را از دست می دهیم».

مرد جوان گفت، بعضی از ماشینهای پلیس  در زمان  مقرر به گشت زنی می پردازند و بعضی  ها آنچه در خیابان رخ می دهد را  نادیده می گیرند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала