نظامیان روسی اولین کمک انسانی طی مدت جنگ سوریه را به استان حلب رساندند

© Sputnik / Ali AbrahimРоссийская гуманитарная помощь доставлена в город Кесаб в сирийской Латакии
Российская гуманитарная помощь доставлена в город Кесаб в сирийской Латакии - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نظامیان روسی اولین کمک انسانی طی مدت جنگ سوریه را که حدود چهار تن مواد غذایی بود، به استان حلب رساندند.

حلب در سال 2012 مورد حمله "جبهه نصرت" قرار گرفت و طی مدت درگیری جمعیت آن از 2.5 میلیون نفر به کمتر از یک میلیون نفر کاهش یافت. اکنون تروریست بخشی از حلب را کنترل می کنند اما ارتش دولتی توانسته در تعدادی از مناطق حلقه محاصره این شهر را شکسته و راه های کمک رسانی به شبه نظامیان را مسدود کند.
کمک انسانی روسی با سه پرواز بالگرد که از مسی های گوناگون و برای تامین امنیت در ارتفاع حدود 4500 کیلومتر انجام شد، به جنوب حلب رسانده شد. این کمک انسانی سپس با کامیون ها به نقطه مسکونی البلد ، واقع در حومه حلب رسانده شده و در انجا توزیع گردید. کمک انسانی روسی به وزن حدود چهار تن از مواد غذایی ، کنسرو، کیسه های حبوبات ، آرد و برنج تشکیل شده بود.
سرهنگ یوری والودچنکو، سخنگوی مرکز روسی آشتی در استان حلب گفت:" ارتش روسیه به ارتش سوریه کمک می کند چون معنای تروریسم را می داند و آماده کمک به دوستان ما است. امروز ما اولین کمک انسانی را به نقاط مسکونی جدیدا آزاد شده رساندیم و امیدواریم این کمک در رو به راه کردن زندگی صلح آمیز کمک کند".
ساکنان محل با خوشحالی کمک انسانی را پذیرفته و تائید کردند برای اولین بار چنین کمکی را دریافت می کنند. آنها از روسیه به خاطر ارسال این کمک انسانی سپاسگذاری کردند.
ابراهیم یکی از ساکنان محل گفت:" با موفقیت های ارتش ما وضع امنیتی بهتر شده اما وضع از لحاظ مواد غدایی بسیار دشوار است و غذای کافی وجود ندارد. من برای اولین بار کمک انسانی دریافت می کنم و از روسیه سپاسگذارم".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала