گزارش و تحلیل

صبر ژاپنی ها

© REUTERS / Toru Hanai Mercedes-Benz F 015 Luxury خودرو
Mercedes-Benz F 015 Luxury خودرو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ژاپنی ها از استراتژی تبلیغ محصولات خود عقب نشینی نمی کنند.

افت فروش در روسیه  تقریبا برای  تمام تولید کنندگان خودرو  محسوس بود.  طی دو ماه اول سال 2016 میلادی  فروش به میزان 21 درصد  در مقایسه با   دوره مشابه سال گذشته کاهش یافت.  اما افزایش فروش خودروهای لوکس  مشاهده می شود.  در این بازار  در مقایسه با سال گذشته (2015 میلادی) افزایش  2,7 فروش خودروهای « لوکس» به ثبت رسیده است.

محبوب ترین خودرو « لوکس» در روسیه — Mercedes-Benz Maybach S-Class — جای اول را بخود اختصاص داد. Bentley جای دوم و « رولز رویز»  سه ردیف اول را ختم کردند.  در بخش  بودجه ای، فروش خودروهای رنو — نیسان  و  «آوتوواز»  از دیگر خودرو ها بهتر بود.

 تحلیلگران ژاپن   معتقدند که آن شرکت های ژاپنی در روسیه باقی خواهند ماند   که به دورنمای  میان مدت ودراز مدت فکر کنند.  آرای هیروفومی  متخصص ارشد  انستیتوی  پژوهش های اقتصادی  شمال — شرق آسیا  گفت: آنها باید« صبر داشته باشند».  کاهش فروش خودروهای ژاپنی در روسیه ناچار است.بسیاری از  شرکت های ژاپنی به  افزایش سطح فروش در  بخش مدل های گران قیمت خودرو توجه نشان می دهند. این بخش همچنان  در مرکز توجه افراد ثروتمند  قرار دارد.

هم اکنون فروشندگان خودرو سفارشات  « هوندا پیلوت» به گنجایش 8 نفر را دریافت می کنند  که در ماه های اخیر وارد بازار روسیه شده است.  خودروی « سوزوکی ویتارا اس»  با  موتوری به حجم 1.4 لیتر وارد بازار روسیه می شود.  در سالهای گذشته، « گراند  ویتارا»  یکی از خودروهای صدر در بازار بود.

با وجود  بحران اقتصادی و افت  بازار خودرو در روسیه، تولیدکنندگان ژاپنی  روی ثبات بازار حساب می کنند  و نمی توانند از استراتژی  تبلیغ و فروش محصولات خود عقب نشینی کنند.

ایگور مورژارتو  کارشناس  مجله «  پشت فرمان» در این خصوص گفت: خودروی Toyota Camry در بین دیگر مارک های ژاپنی  در  بین فهرست 10  پرفروش ترین خودرو ژاپنی قرار دارد. زیرا  این خودرویی است که کارمندان دولتی روسیه از آن استفاده می کنند.  مطابق با مقررات جدید، فقط  خودروهای  تولیدی این مارک در روسیه  به عنوان خودروهای کاری توسط کارمندان دولت   استفاده خواهد شد.  این خودرو در سنت پطربورگ تولید می شود.  بسیاری از سازمان های شهری ، نهادهای فدرال  و اشخاصی که می توانند از عهده خرید چنین خودرویی با  قیمت  مناسب  بر آیند از این خودرو استفاده می کنند.  «مزدا» نیز قصد ترک روسیه را ندارد.  این شرکت قراردادی با  شرکت « سولِرِس»  در خاور دور  و  شرکت تولید موتور  به امضا رسانده و  اکنون این شرکت با مشکلاتی در رابطه با  محلی کردن تولید مواجه شده است.  اما دولت روسیه قصد دارد  این درخواستها را ملایم تر کند. بازار خودروی روسیه  آینده دارترین بازار اروپاست اما ارتباط مستقیمی با وضعیت اقتصادی در داخل کشور دارد. مشکلات اقتصادی بر این عرصه تأثیر منفی خواهد گذاشت. این رشته  شامل صدها  هزار کارمند و  کارخانه است.  از اینرو دولت  تمام تلاش خود را برای نجات این بازار و این رشته بطور کلی  به انجام خواهد رساند.

در این میان،  در ژاپن دولت  به خودروهای هیدروژنی توجه می کند.  در بازیهای المپیک سال 2020  فقط از این نوع خودروها استفاده خواهد شد. البته این خودروها  برای مصرف کننده خیلی گران است.  اما مقامات قول  می دهند  تا سال 2025 قیمت خودروهای دارای موتور هیدروژنی را  از 7 میلیون ین (63 هزار دلار) به 2 میلیون ین  (حدود 18 هزار لار) کاهش بدهند و تا 4 برابر  پمپ های سوختگیری را افزایش بدهند. قرار است تا سال 2030 میلادی  تعداد خودروهای  به ثبت رسیده  از نظر اکولوژیکی پاک  که با  باتری های حرارتی کار کنند  و از هیدروژن به عنوان  سوخت در آنها استفاده شود  به 800 هزار خودرو برسد.  هم اکنون 69 میلیون خودرو سواری در ژاپن به ثبت رسیده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала