گزارش و تحلیل

روزنامه نگار آمریکایی : اوباما مقصر درگیری سیا و پنتاگون در سوریه است

© Sputnik / Mikhail VoskresenskiyБойцы отряда народного ополчения "Соколы пустыни" на огневой позиции в районе сирийского города Пальмира
Бойцы отряда народного ополчения Соколы пустыни на огневой позиции в районе сирийского города Пальмира - اسپوتنیک ایران
اشتراک
درگیریها بین شبه نظامیان مخالف دولت که از طرف سازمان سی‌آی‌اِی پشتیبانی می شود و "همتاهایانشان" که توسط پنتاگون حمایت می شوند، در سوریه افزایش یافته شده است. "ریک موران"، روزنامه نگار، در مورد آن در وبلاگ خود در صفحات American Thinker می نویسد.

"ریک موران" با اشاره به رسانه های آمریکایی در اواسط فوریه سال جاری، تاکید می کند که گروه شورشی به نام "جوانمردان راح حق" که توسط سازمان سی‌آی‌اِی مسلح می شود ، از شهر "مارِئا" که در20 کیلومتری شمال شهر حلب واقع است، از طرف گروه به اصطلاح " نیروهای دموکراتیک سوریه " که به نوبه خود از پنتاگون پشتیبانی می شود، بیرون رانده شده اند.
مولف انتشار با تأسف می گوید "اگر چیزی هست که از چگونه گی بی منطق ، بیهوده و خطرناک سیاست رئيس جمهور ما در سوریه نشان بدهد، این درگیری خنده آوری است که بین شبه نظامیان سوری که توسط دو سازمان جداگانه دستگاه امنیتی دولت ما، آماده سازی می شوند".

از نظر روزنامه نگار،وضع شبیه به خاطر آن پیش آمد که مقامات آمریکایی در موقع ای پیش از شبه نظامیان "ارتش آزاد سوری" پشتیبانی نکردند. آمریکایان از ترسی که چنین تصمیم منجرم به فرستادن نیروهای زمینی خودی به سوریه خوهد بود و روسیه جبراً به مناقشه کشانده می شود، از پشتیبانی سرف نظر کردند.
به نظر "موران"، اگر در اواخر سال 2011، زمانی که نیروهای دمشق نزدیک به شکست بود و داعش،"حزب الله و روسیه بازیگران مناقشه نبودند، آمریکایان می توانستند جنگاوران "ارتش آزادی سوری" را محاصره کرده، به درگیری ها پایان داده، پیروزی را از آن خود کند. لیکن، به خاطر آنکه، مقامات آمریکایی تصمیم گرفتند با احتیاط عمل کند ،حالا واشنگتن، ظاهراً، با گره کور خورده محکم و چاره ناپظیر روبرو شدند.
مؤلف در آخر نتیجه گیری می کند:" من به رئیس جمهور آینده حسادت نمی کنم. او ناچار در جست و جوی روش مهار کردن قتل و کشتار خواهد بود. مهار قتل و کشتاری که امکان فرامرزی آن و کشانده شدن کشورهای منطقه به این مناقشه بعید به نظر نمی رسد."

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала