گزارش و تحلیل

روسیه به آزادسازی پالمیرا کمک کرد

© Sputnik / Mikhail VoskresenskiyРазрушенная историческая часть Пальмиры
Разрушенная историческая часть Пальмиры - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارشناسان پس از موفقیت‌های ارتش سوریه در آزادسازی اراضی سوریه از لوث وجود شبه نظامیان داعش حمایت روسیه و آمریکا از آن کشور را مورد تفسیر قرار دادند.

به عقیده خانم «کاترین شاکدام» کارشناس در امور خاور نزدیک موقفیت عملیات آزادسازی پالمیرا ثابت کرده است که روسیه بر خلاف آمریکا و ناتو تاکتیک درستی مبنی بر همکاری با دولت سوریه را برای انجام عملیات در آن کشور انتخاب کرد

آزادسازی مناطق باستانی شهر پالمیرا از شبه نظامیان تکفیری - اسپوتنیک ایران
زندگی بدون داعش: اولین تصاویر از پالمیرا بعد از خروج داعش
وی افزود: عملیات موفقیت آمیز آزادسازی پالمیرا ثابت می‌کند که مبارزه گسترده با تروریسم مطابق طرح روسیه انجام می شود. مسکو که بشار اسد رئیس جمهور سوریه از آن کمک خواسته بود همگام با ارتش سوریه عمل می‌کند و تاکتیکشان کارگر است. بر خلاف این سیاست و اعمال 5 ساله آمریکا و ناتو در سوریه هیچ نتایجی ببار نیاورده است. امروز ما شاهد دستاوردهایی حاصل شده بر اثر دیکتاتوری نه بلکه همکاری‌های تنگ هسیتم. همانا سیاست همکاری نه برقراری نظام خود موجب حصول نتایج مثبت شده است

روسیه کاری کرده تا سیر مبارزه با داعش عوض شود

یگان های دولتی و نیروی های مردمی «شاهین های صحرا» با حمایت نیروی هوافضای روسیه بخاطر آزادسازی شهر باستان پالمیرا نبرد کرده و توانستند آنرا از لوث وجود تروریست ها پاکسازی کنند. به عقیده روزنامه‌نگار «نیل کلارک» به برکت شرکت روسیه در عملیات نظامی در سوریه ارتش دولتی آن کشور توانسته است به اعمال پیروزمندانه بپردازد. کلارک نوشت:

در حال حاضر آزادسازی پالمیرا بزرگترین عملیات پیروزی بر داعش در سوریه است. این حادثه کمتر از نیم سال پس از آغاز عملیات روسیه در خاک آن کشور بوقوع پیوست. فقط فکر آن را داشته باشید که وقتی که فرضاً آمریکا و متحدین آن شهر را بمباران می‌کردند پالمیرا در دست گروه تروریستی قرار داشت. آن‌ها در حال جنگی بودند که من آنرا جنایتکارانه می نامم. در‌واقع آن‌ها می‌خواستند به رژیم اسد ضربه بزنند و داعش برایشان تنها بهانه‌ای برای قدم گذاشتن به اراضی سوریه بود. حالا همه از این جریان خبر دارند. ولی همینکه روسیه وارد عمل شد داعش در شش ماه کنترل بر پالمیرا را از دست داد و در چند نواحی سوریه شکست خورد. من حتی در ماه سپتامبر 2015 گفته بودم که کمک روسیه به سوریه اوضاع را از بیخ و بن تغییر خواهد داد.

از این به بعد تجاوز کشور های عرب به سوریه میسر نیست

رهبری ارتش سوریه اعلام کرد که آزادسازی پالمیرا سرآغاز قلع و قمع کامل گروه داعش خواهد شد. پیشتر گزارش شده بود که آمریکا با عربستان سعودی، امارت عربی متحده و اردن امکان استفاده از نیروی زمینی این کشور ها در مبارزه با تروریست ها را بررسی کرد. سیاست شناس طالب ابراهیمی بر آن است که برقراری کنترل ارتش سوریه بر پالمیرا این امکان را برابر صفر کرده است.

این محقق گفت:

من اطمینان مطلق دارم که اکثر کشور های منطقه از موفقیت‌های ارتش سوریه خوشحالند ولی نمی‌توانند این را با صدای رسا اعلام کنند چون زبر فشار آمریکا قرار دارند و در باره افرادی که در پالمیرا سکونت داشتند باید گفت که آن‌ها بالاخره توانستند رهایی موعود از تروریست ها را با چشم خود ببینند. زمانی که آن‌ها زیر ستم داعش به سر می بردند برایشان کابوس طولانی بود. من با افراد محلی معاشرت کردم و آن‌ها برایم در باره چیز های وحشتناکی که به ناچار از دست تروریست ها متحمل شده بودند بازگو کردند. مردم به ارتش دولتی اعتماد دارند. این یگانه نیرویی است که می‌تواند شهر هایشان را آزاد کرده و میراث فرهنگی ملت را باز ستانده و مردم سوریه را نجات دهند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала