بالا رفتن بی سابقه تقاضا برای سلاح های روسی بعد از عملیات سوریه

© Photo / Olga Balashova/Press service of the Russian Defense Ministryنیروی هوافضای روسیه طی شبانه روز گذشته بیش از 100 موضع تروریست ها در پالمیرا را منهدم کرد
نیروی هوافضای روسیه طی شبانه روز گذشته بیش از 100 موضع تروریست ها در پالمیرا را منهدم کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به لطف عملیات اخیر روسیه در سوریه، تقاضا برای سلاح های روسی به شدت افزایش یافت. به گفته رسانه ها، در سال های آتی روسیه قراردادهایی به مبلغ 7-6 میلیارد دلار امضا خواهد کرد.

بعد از پایان عملیات نظامی روسیه در سوریه، توجه سایر کشورها به سلاح های روسی زیادتر شد. روزنامه «کامرسانت» می نویسد که روسیه در این عملیات 30 میلیارد روبل هزینه کرده است. به گفته این روزنامه، مسکو روی سود اقتصادی این پروژه حساب باز کرده است. کارشناسان معتقدند که مبلغ قراردادهای فروش تسلیحات در سال های آینده به 7 میلیارد دلار خواهد رسید.
به عنوان نمونه، در ماه دسامبر 2015، الجزیره درخواست 12 بمب افکن سو-32 را داشت. طبق برآوردهای اولیه، مبلغ این قرارداد در حدود 600-500 میلیون دلار است که به احتمال قوی دوجین ماشین هم به آن اضافه خواهد شد.
علاوه بر این، اندونزی، ویتنام و پاکستان نیز تمایل به خرید سو —35 اس دارند. مبلغ کلی این قراردادها در حدود 2،5 میلیارد دلار است. بالگردهای کا — 52 مدل «آلیگاتور» نیز در مرکز توجه مصر قرار گرفته و قرارداد 46 فروند بالگرد را به امضا رسانده اند که ارسال آن از سال 2017 آغاز خواهد شد.
لازم به ذکر است که سامانه اس 400 در سوریه توجه عربستان سعودی و هند را بسیار جلب کرده است. هر کدام از این کشورها جداگانه راجع به خرید چهار تا شش سامانه به مبلغ 3-2 میلیارد دلار بسته به حجم تولید گفتگو کرده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала