پسکوف: کییف دیر یا زود باید وارد گفتگو با دونباس شود

© REUTERS / Gleb Garanichپسکوف: کییف دیر یا زود باید وارد گفتگو با دونباس شود
پسکوف: کییف دیر یا زود باید وارد گفتگو با دونباس شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دمیتری پسکوف، سخنگوی رییس جمهور روسیه معتقد است که مقامات کییف دیر یا زود مجبور خواهند شد با نمایندگان جمهوری های ناشناخته منطقه دونباس واقع در جنوب شرق این کشور وارد گفتگو شوند.

پسکوف در مصاحبه ای تلویزیونی در پاسخ به سئوالی در باره بحران اوکراین و وضعیت جمهوری های خودخوانده مردومی دونتسک و لوهانسک در منطقه دونباس گفت: "کییف برای اجرای توافقات مینسک، دیر یا زود و به طور ناگزیر مجبور خواهد شد گفتگوی مستقیم را با نمایندگان این جمهوری ها بر قرار کند".
سخنگوی رییس جمهور روسیه با تاکید بر این که رهبران جمهوری های مردمی دونتکس و لوهانسک در تلاش برای تامین امنیت مناطق شان هستند و اقدامات واقعی را برای بازگشت به آرامش و زندگی مسالمت آمیز انجام می دهند، افزود: "اما متاسفانه کییف مثل سابق آنها را تروریست ها می داند".

مساله حل و فصل بحران اوکراین که پس از تغییر حکومت در کییف به شکل کدتا و آغاز عملیات قهری برای سرکوب معرضان در مناطق جنوب و جنوب شرق این کشور بروز کرده، در چارچوب های گوناگونی از جمله از طریق گروه تماس مینسک با میانجیگری روسیه و سازمان امنیت و همکاری اروپا و گروه چارجانبه موسوم به گروه نورماندی با شرکت روسیه، اوکراین، فرانسه و آلمان مورد بحث قرار می گیرد اما با وجود حصول توافقاتی موسوم به توافقات مینسک، این بحران تاکنون رفع نشده است.
از جمله مهم ترین اصول مصرحه در توافقات مینسک، اجرای اصلاحات در قانون اساسی اوکراین و تصویب قانون دائمی درباره وضعیت حقوقی خاص برخی از نواحی واقع در منطقه دونباس است. در این توافقات گفته شده تمرکز زدایی در اوکراین باید از طریق گفتگو و حصول توافق با نمایندگان جمهوری های دونتسک و لوهانسک صورت گیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала