امتحان به سبک شرعی: شبکه تلویزیونی "RT" در سایت خود اسنادی در باره نظم و مقررات در « داعش» را منتشر کرده است

© REUTERS / Dado Ruvicیک تایید دیگر بر همکاری نفتی داعش با ترکیه
یک تایید دیگر بر همکاری نفتی داعش با ترکیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سایت شبکه تلویزیونی « راشیا تودی» (RT) اسنادی در باره «داعش» و گواهی شبه نظامیان اسیر این سازمان را منتشر کرده است که از ساختار داخلی زندگی در سازمان ممنوعه « دولت اسلامی» حکایت می کند.

این اسناد بدست نیروهای پیشمرگ کرد سوریه (YPG) در حین هجوم به شهر الشدادی در شمال سوریه افتاد و سپس آنها را به خبرنگاران روسی بازدیدکننده از این منطقه واگذار کردند. بعلاوه نیروهای کُرد در حین این هجوم تعدادی از شبه نظامیان اعزامی از ترکیه، عربستان و دیگر کشور ها را به اسارت گرفتند. اسیران در باره زندگی در «دولت اسلامی» که در اکثر کشورها از جمله در روسیه سازمان ممنوعه است، تعریف کردند.

سفر به ترکیه نه به عنوان گردشگر

به گواهی شبه نظامی اسیر ترکی الاصل اکثر اسلامیست ها از طریق ترکیه وارد سوریه می شوند و نیروهای ترکیه هیچگونه مانعی در تردد آنها ایجاد نمی کنند.

اسلامیست اسیر گفت:

« "فرمانده به من گفت در صورتی که زخمی شوم و یا در محاصره بیفتم، باید به ترکیه فرار کنم".

در تأیید این واقعیت که شبه نظامیان بلامانع از مرز ترکیه عبور می کنند، رزمندگان کرُد گذرنامه های شبه نظامیان از کشورهای مختلف – لیبی، تونس، بحرین، قزاقستان و حتی روسیه – را نشان خبرنگاران دادند. در فیلم های « راشیا تودی» گذرنامه افرادی مقیم ساراتوف و ولگاگراد و داغستان نشان داده شد که هم به زنان و هم به مردان تعلق داشت. در تمام این گذرنامه ها مهر ورود به ترکیه خورده است.

یک ثبوت دیگر – عکس شبه نظامیان است که به دست رزمندگان کُرد افتاده است. در یکی از عکس ها اسلامیست ها در خیابان های استامبل در لباس شخصی دیده می شوند و در عکس دیگر در سوریه اسلحه بدست.

اسلامیست ها با ورود به سوریه باید یک فرم را پر کنند و تقاضانامه بنویسند. در فرم پر شده عکس و مشخصات گذرنامه قید می شود. به عنوان مثال، فرم شبه نظامی ازبک که با زن و دو فرزندش به « دولت اسلامی» رفته بود به دست خبرنگار « راشیا تودی» افتاد.

تلقین ایدئولوژیکی

تلقین ایدئولوژیکی در « دولت اسلامی» از دوران کودکی جریان دارد. مواد امتحانی برای معلمان مدارس ابتدا به دست نیروهای کُرد افتاد که سپس در اختیار خبرنگاران « راشیا تودی» قرار گرفت. شبه نظامیان از آنها امتحان می گیرند تا معلوم شود تا چه حد از موازین شرعی آگاه هستند و آیا شایستگی تدریس در مدارس « دولت اسلامی» را دارند.

در « کتاب های » داعش چنین سوالی وجود دارد:« برخورد نسبت به شخصی که بریدن سر یکی از شبه نظامیان «داعش» را مسخره می کند، چگونه باید باشد؟ جواب صحیح: باید او را کافر نامید. زیرا او دین خدا را مسخره می کند!

سوال دیگر: برخورد نسبت به شخصی که به یک مسیحی محاصره شده در خانه خود غذا می دهد چگونه باید باشد؟ » پاسخ صحیح: « این خیانت است، زیرا این شخص رفیق خود را بیش از خدا دوست دارد».

سوال دیگر: « دمکراسی یعنی چه؟ چه مجازاتی در انتظار شخصی است که از دمکراسی طرفداری کند؟»

جالب آن است که لیست گواهی برای معلمان نیز ضمیمه این اسناد بود و دانش شرعی بصورت درصد ارزیابی شده بود – درست مثل امتحانات سراسری (در روسیه امتحانات سراسری آخرین سال مدارس بصورت درصد ارزیابی می شود- مترجم). در مقابل اسم هر یک از معلمان — امتیاز و حکم – «شایسته تدریس» و یا « برای دانش افزایی اعزام شود» نوشته شده است.

زبان روسی ، زبان کار

زبان روسی یکی از زبان های محبوب در « دولت اسلامی» است- شبه نظامیانی که از آسیای میانه و روسیه به «داعش» پیوسته اند و اکثر آنها زبان عربی بلد نیستند به زبان روسی با هم صحبت می کنند. در کادر فیلم هایی که شبکه تلویزیونی « راشیا تودی» در محله « چچن ها» ی شهر الشدادی آزاد شده فیلمبرداری کرده است بخوبی دیده می شود که زبان معاشرت بین شبه نظامیان در آنجا روسی است. دیوار خانه ها با گرافیتی هایی به زبان روسی نقاشی شده است. زیبایی خط حسادت هر شاگرد ممتازی را بر می انگیزد.

یکی از سوره های قرآن روی دیوار نوشته شده است: « هیچ کس بدون خواست خدا نمی میرد!»

در همان محله بروشورهای تبلیغاتی شبه نظامیان یافت شده است- به زبان روسی و دستورالعمل های دستنوشته. به عنوان مثال فهرست کارهای ممنوعه برای اسلامیست ها: اقامت در کشورهای غیر اسلامی و خودداری از اقامت در یکی از کشورهای اسلامی. سفر به کشورهای غیر اسلامی برای گردش. استفاده از گاه شناسی آنها. شرکت در جشن های غیر اسلامی…و تبریک گفتن به آنها بدین مناسبت.»

مجازات، جریمه

یک بسته اسناد دیگر به پرونده های شخصی زندانیان و اعدام شدگان و رسید پرداخت جریمه در ازای جنایات کوچک اختصاص دارد. محاسبات بطور دقیق انجام می شوند. یکی از جوانان را به دلیل قتل خاله اش اعدام کردند.

اسناد جداگانه — رسید خویشاوندان در ازای پرداخت « مجازات » بستگان خود.

ساکنان غیرنظامی وفادار به «دولت اسلامی» نیز تحت کنترل شبه نظامیان قرار دارند. به عنوان مثال، برای رفتن از یک محل به جای دیگر باید تقاضای ویژه ای به « بخش نقل وانتقال داخلی» ارسال شود. مردی روی فرمی با مهر «داعش» می نویسد که نمی تواند تنها زندگی کند، زیرا خیلی پیر است و تقاضا می کند به محله مجاور برود که دخترش با خانواده خود در آنجا زندگی می کند. اگر شخص فقط برای سه روز به منطقه مجاور محل سکونت خود برود – برای کار موقت در معدن نفت- او هم باید اجازه رسمی دریافت کند. در شبکه تلویزیونی « راشیا تودی» اطلاع داده شد که بر اساس مأموریت کاری به شمال سوریه فیلم مستندی ساخته می شود که تقریبا یک ماه بعد پخش خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала