گزارش و تحلیل

«باغ کتاب» تهران بزرگترین فروشگاه کتاب جهان - گفتگو با مهدی محمدی مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فرهنگی -هنری شهرداری تهران

© Sputnik / Somayeh Pasandide «باغ کتاب» تهران بزرگترین فروشگاه کتاب جهان - گفتگو با مهدی محمدی مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فرهنگی -هنری شهرداری تهران
«باغ کتاب» تهران بزرگترین فروشگاه کتاب جهان - گفتگو با مهدی محمدی مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فرهنگی -هنری شهرداری تهران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خبرگزاری اسپوتنیک- تپه های با شکوه عباس آباد تهران چند سالی است که نه تنها سخاوتمندانه اوقات خوشی را برای مهمانان خود رقم می زند، بلکه بزودی قلب تپنده کتاب ایران نیز در آنجا افتتاح خواهد شد. باغ کتاب از سویی همسایه کتابخانه ملی ایران و فرهنگستان‌های علوم و زبان و ادبیات فارسی است، و از سوی دیگر همجوار باغ هنر و باغ‌موزه دفاع مقدس می باشد.

پروژه «باغ کتاب» با هدف کمک به حلقه توزیع کتاب این امکان را فراهم می نماید تا را در هر زمانی کتب و سایر محصولات فرهنگی در اختیارمخاطبان قرار گیرد. طبق نظر سازمان جهانی یونسکو کشور ایران در فهرست 10 کشور برتر دنیا از نظر انتشار کتاب قرار دارد، اما از نظر توزیع کاستی هایی دارد که با برپایی نمایشگاه دائمی باغ کتاب این مشکل حل خواهد شد.
وسعت باغ کتاب تهران 110 هزار متر مربع است که ۶۵ هزار متر مربع آن ساختمان نمایشگاهی، تالارهای همایش و اداری است و مابقی آن را فضای سبز و یک دریاچه مصنوعی تشکیل می دهد. فضای داخلی باغ کتاب تهران شامل ۱۶ سالن نمايشگاهی هر یک به مساحت ۲۰۰۰ متر مربع و در دو طبقه بنا شده است. مهدی محمدی- مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فرهنگی —هنری شهرداری تهران در این خصوص به خبرگزاری اسپوتنیک گفت:

«پروژه «باغ کتاب» که یکی از بزرگترین پروژه های پایتخت ایران نیز بحساب می آید، احتمالات در اردیبهشت ماه بهره برداری می گردد. این پروژه ویژگی های منحصر به فردی دارد و تحول بزرگی در زمینه موضوع کتاب و گسترش موضوعات مرتبط با کتاب در ایران بوجود خواهد آورد. این پروژه یک فضای بزرگ نمایشگاهی است که نظیر آن در کمتر نقطه ای از دنیا وجود دارد و به امر فروش کتاب و موضوعات مرتبط با کتاب تعلق می گیرد. تمامی ناشران در این مجموعه به صورت دائمی حضور دارند و امکانات جانبی و رفاهی بسیار گسترده ای برای مراجعین در نظر گرفته شده است تا حداکثر استفاده از امکانات پروژه باغ کتاب امکان پذیر باشد.
اصولا هر پروژه ای که به مرحله عملی سازی می رسد، ابتدا در فاز مطالعاتی پروژه های مشابه آن نیز در سرتاسر دنیا مورد بررسی قرار می گیرد. در مورد باغ کتاب هم همین اتفاق افتاده و تا حال حاضر که من اطلاع دارم مشابه این پروژه تنها در نیویورک وجود داشته که بخش نمایشگاهی باغ کتاب تهران به لحاظ وسعت از نمایشگاه نیویرک بزرگتر است.»


باغ کتاب فضایی چند منظوره است که از سویی فروشگاه و نمایشگاه دائمی کتاب و از سوی دیگر نیز مجموعه ای است که در آن فعالیت‌های فرهنگی و هنری مرتبط با کتاب از قبیل بازی‌های کودکانه در ارتباط با کتاب، نمایش‌هایی مرتبط با موضوع کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه و همچنین تالار علم که مشتمل بر چهار سالن اجتماعات است و در آن استادان دانشگاه می‌توانند کارگاه‌های آموزشی خود را برای دانشجویان با موضوع کتاب برگزار نمایند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала