واکنش های جهانی نسبت به عملیات تروریستی در بروکسل

© REUTERS / Stefano Rellandini Фонтан Треви в цветах бельгийского флага в Риме
Фонтан Треви в цветах бельгийского флага в Риме - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نفجارت روز سه شنبه در بروکسل، پایتخت بلزیک موج واکنش ها را در شبکه های اجتماعی بر انگیختند. مردم علاوه بر ابراز اندوه و همبستگی به متوقف کردن گسترش اسلام در کشور های غربی فرا می خوانند.

سلسله انفجارات در پایتخت بلژیک نه فقط در اروپا بلکه در خارج آن مردم را شوکه کرده است.عملا تمام کشور های اروپایی حالت خطر زیاد را اعلام کرده و در فرودگاه ها به تدابیر امنیتی شدت می بخشند.
#JeSuisBruxelles (# من بروکسل همچون هشتگ #JeSuisCharlieپس از تیرباران اعضای هیئت تحریره مجله پاریسی شارل ابودو) و #PrayforBelgium (# برای بلژیک دعا کنید شبیه #PrayforParis پس از عملیات تروریستی ماه نوامبر در پاریس)، پرطرفدارترین هشتگ ها در پاریس شده اند. به این ترتیب کاربران شبکه های اجتماعی همبستگی خود را با بلژیکی ها اعلام می کنند.

ساکنان اروپا به خاطر نبودن امنیت در کشور های خود ابراز نگرانی می کنند.

آنها مخصوصا پس از عملیات تروریستی در پاریس خود را فاقد مصونیت احساس کرده و مقامات کشور های خود را به دفاع از اتباعشان فرا می خوانند.

Thanks to the EU and our own government, the enemy is within. We must be able to protect our own borders. We are not safer in the EU. A vote to leave is the only option.

Posted by Steve Locke on Wednesday, March 23, 2016 


اما در شرایطی که یک کاربر ابراز همدردی می کند، دیگران در جستجوی مقصران هستند. هشتک #StopIslam (# اسلام را متوقف کنید) و پیامک درباره جلوگیری از رواج اسلام یکی از پر طرفدارترین پیامک ها در اینترنت بوده است.


ضما در رابطه با این هشتک عقاید معتدل تری نیز وجود دارد. باید #جلوی افراط گری اسلامی گرفته شود ونه # جلوی اسلام را بگیرید.


برخی از ساکنان بلژیک به بازگشت هرچه سریع تر به زندگی معمولی همچون پس از عملیات تروریستی در پاریس فرا می خوانند.


ساکنان روسیه نیز نیز نگرانی خود به خاطر حادثه رخ داده را ابراز کرده و معتقدند عملیات تروریستی در پاریس باعث کاهش امنیت در شهرهای اروپایی شده است.

 

ـ به نظر من دیگر دعا کردن برای پاریس و بروکسل معنا ندارد. وقت ان فرار رسیده مه برای تمام بشریت دعا شود.


ـ این چه وضعی است؟ من اخبار را تماشا می کنم و دائما اشک می ریزم و سپس شبها خوابم نمی برد. اول پاریس و حالا بروکسل. وحشتناک است.


ـ پاریس، بروکسل… این اخر زمان نیست؟ ترس و وحشت مردم را ببینید! هیچکس اماده نبود. وضع رقت باری است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала