گزارش و تحلیل

مقاله نویسان و سیاستمداران: ما وارد دوره اعمال تروریستی و زورگویی شدیم

© Sputnik / Irina KalashnikovaЛюди на площади Бурс на акции в память о погибших при взрывах в Брюсселе
Люди на площади Бурс на акции в память о погибших при взрывах в Брюсселе - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سیاستمداران فرانسه و مقاله نویس بلژیک از اروپا دعوت کردند که در مبارزه با تروریسم مساعی خود را متحد کنند. آن‌ها اشاره کردند که عجالتاً اتحادیه اروپا برای این کار آماده نیست.

به عقیده برخی ها موج زورگویی مدت مدیدی طول خواهد کشید و ساکنان کشور های اروپایی که دولشان به تسلیح شبه نظامیان در خاور نزدیک و شمال آفریقا ادامه می‌دهند از آن رنج خواهند برد

«این جنگ علیه افراد ترسویی است که بیگناهان مطلق قربانی آنها می‌شوند»

به عقیده «ژروم لامبر» نماینده حزب سوسیالیست در مجمع ملی فرانسه عمل تروریستی مانند انفجار های دیروز در بروکسل ممکن نیست در دو روزی آماده شده باشد که از موقع دستگیری صلاح عبد الاسلام گذشتند. او مبارزه با تروریسم بین‌المللی را جنگی با 

Люди покидают брюссельский аэропорт после взрыва - اسپوتنیک ایران
عملیات تروریستی در بروکسل: گزارش لحظه به لحظه حوادث
ترسو هایی خواند که افراد بی‌گناه را شکار می‌کنند و از کشور های اروپا دعوت کرد که به جای بستن مرز ها مساعی با هدف تجسس افراد در حال تدارک آن اعمال را دو چندان کنند. او اعلام کرد: «ما در حال جنگ قرار داریم. این جنگ با ترسو هایی است که افراد بی‌گناه قربانی اعمال آن‌ها می شوند. در همه جنگ‌ها شکست ها هم رخ مید دهند ولی معنایی ندارد چیزی در اساس تغییر داده شود. سرویس های ویژه در سراسر اروپا و در فرانسه و بلژیک دست اندر کار شدند و ما باید به مبارزه با شبکه‌های تروریستی در هر جایی که باشند در اروپا یا خاور نزدیک ادامه دهیم».

«اروپا متحد باشد»

«آلن هوپر» سناتور دپارتمان «کوت دو اور» از حزب «جمهوری خواهان» فرانسه از شهروندان و سیاستمداران اروپا دعوت کرد که در مبارزه با تروریسم وحدت خود را نشان دهند. فقط وحدت شان می‌تواند به ریشه‌کن ساختن این شر کمک کند.

وی افزود:

«من متعجب و عصبانی شدم. هرچه قدر ما بیشتر و دقیقتر رسیدگی می‌کنیم به همان اندازه آن‌ها با استعداد بیشتری به ما ضربه می زنند. آن‌ها نابود نشدند».

«هوپر» در فراخوانی خود اعلام کرد:

«ما باید واکنش نشان دهیم، ما باید واحد و متحد باشیم. اروپا باید برای ریشکن ساختن این شر واحد باشد. اروپا باید به افرادی که شاید امید خود را از دست دادند و طرف بینادگرایی را گرفتند بفهماند که تصمیمشان غلط بود و ما همواره هوشیار بوده و برای مقابله با تروریسم حاضر و آماده خواهیم بود».

این ایده عالی است: «دادن اسلحه به کسانی در لیبی و سوریه که الان به ما حمله می برند».

عملیات تروریستی در بروکسل - اسپوتنیک ایران
عملیات تروریستی در بروکسل
«ژاک بریکمون» مقاله نویس بلژیکی دولت های اروپایی را مورد انتقاد قرار داد که در کشور های خاور نزدیک به نیرو هایی اسلحه می‌دهند که در اروپا اعمال تروریستی ترتیب می دهند.

وی تأکید کرد:

«مسلما ما افراد بی‌دفاع ساکن اروپا از این جنگ زجر خواهیم کشید. این جنگ به این زودی تمام نخواهد شد و در جریان آن به ذهن دولت های ما خطور کرد که به لیبی و سوریه که کسانی که حالا به ما حمله می‌برند اسلحه داده شود».

«باید به کنه مطلب نگریست»

«دیدیه توزن» مدعی احراز پست ریاست جمهوری فرانسه در 2017 می‌گوید که اروپا وارد دوره درازی از اعمال تروریستی و زورگویی شده. وی به اعمال قاطعانه علیه تروریست ها دعوت می کند. به عقیده او در آینده نزدیک وقوع اعمال تروریستی ناگزیر است.

او گفت:

«بدون شک این دوره طولانی خواهد بود زیرا مشخص کردن این افراد در کشور های ما خیلی دشوار است و ما برای این کار آماده نیستیم ولی آن‌ها به خوبی با وسایل ارتباطات کنونی کار می‌کنند و با اهالی ادغام شدند و در شرایط زیرزمینی زندگی و کار می کنند. ما باید به این وضعیت آماده شویم. ما به وقت احتیاج داریم و روزی خواهد رسید که ما پیروز خواهیم شد. من دقیقاً این را می دانم. ولی باید به کنه مطلب نگریست و دست به اتخاذ تصمیم ها و انجام اقدام های بسیار سخت زد».

 


 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала