خوشبخت ترین مردم جهان در کجا زندگی می کنند؟

© Sputnik / Vladimir Pesnya /  مراجعه به بانک تصاویر خوشبخت ترین مردم جهان در کجا زندگی می کنند؟
خوشبخت ترین مردم جهان در کجا زندگی می کنند؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانمارک بار دیگر به عنوان خوشبخت ترین کشور جهان شناخته شد.

امسال هم مانند سال های قبل لیست خوشبخت ترین و بدبخت ترین کشورهای جهان موسوم به World Happiness Report منتشر شد که شامل 157 کشور است.
پژوهشگران از انستیتوی زمین دانشگاه کلمبیا با نظرخواهی از حدود سه هزار شهروند هر کشور، این کشورها را بر اساس عواملی مانند درآمد، امید به زندگی و آزادی های اجتماعی با یکدیگر مقایسه کرده اند. بعد از دانمارک در این فهرست کشورهای سوئیس، ایسلند، نروژ، فنلاند، کانادا، هلند، نیو زلاند، استرالیا و سوئد قرار گرفته اند.
آمریکا به عنوان کشور 13م شناخته شد. کشورهای آلمان، مکزیک، بریتانیا، فرانسه و عربستان سعودی که همچنین جزو ده کشور برتر در این رده بندی نشده، به ترتیب در رده های 16، 21، 23، 32 و 34م قرار گرفته اند.
روسیه رده 56 را داراست. قبل از روسیه کشورهای ژاپن، قزاقستان و مولداوی با رده های 53 تا 55 هستند و به دنبال آن لهستان و کره جنوبی نیز در رده های 57 و 58 ایستاده اند.
اوکراین در رده 123 قرار گرفته است.

لیبی و ترکیه به ترتیب رده 67 و رده 78 را به خود اختصاص داده اند. عراق در رده 112، مصر در رده 120، یمن در رده 147 و افغانستان در رده 154 این رده بندی قرار دارند.
کشورهای گینه و لیبریا که بر اثر شیوع ویروس ابولا با مشکلات زیادی مواجه بوده، رده های 150 و 151 را در این رده بندی کسب کرده اند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала