گزارش و تحلیل

نماینده پارلمان اروپا : زمان لغو تحریم های علیه روسیه فرارسیده است

© Photo / Fabio Massimo Castaldoنماینده پارلمان اروپا : زمان لغو تحریم های علیه روسیه فرارسیده است
نماینده پارلمان اروپا : زمان لغو تحریم های علیه روسیه فرارسیده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تحریم های ضد روسی ، صادرات دول اروپایی را قطع کرده و به گفتگوی بین کشورها کمک نمی کند.

فابیو کاستالدو، نماینده پارلمان اروپا در مصاحبه ای با راشا تودی در این خصوص شرح داد.
کاستالدو معتقد است که سیاست تحریم های اقتصادی در ارتباط با روسیه هیچ گونه منفعتی برای اروپا نداشته و به توسعه ی گفتگوی سیاسی بین کشورهای اتحادیه اروپا و روسیه کمکی نمی کند.
کاستالدو در مصاحبه ای با راشا تودی گفت: " روسیه با اعمال خود در سوریه نشان داد که مهره ی برجسته ای است و نه تنها در ارتباط با بحران خاور میانه بلکه کلا مهره ی سیاست خارجی سطح جهانیست. بنابراین لازم است که گفتگوی مستقیم و آشکار بین اروپا و روسیه در شرایط مساوی و احترام متقابل برقرار شود. اکنون برای این کار امکان درستی مهیاست و من به کل از ایده وتو حمایت می کنم که ایتالیا می تواند در تصمیم ممکن در خصوص ادامه ی تحریم ها در ماه جولای سال جاری انجام دهد. در عین حال احساس نگرانی می کنم که دولت رنتسی ممکن است برای این گام آماده نباشد از آنجا که فعلا تحت نفوذ شدید واشنگتن است. امیدوارم که مذاکرات در خصوص سوریه به ما امکان لغو تحریم ها را هر چه سریعتر بدهد و همانطور که در مورد ایران اتفاق افتاد و توافق اخیر برنامه ی هسته ای بدست آمد.
پائولو جنتیلونی و پیتر سیارتو وزرای امور خارجه ایتالیا و مجارستان بیان داشتند که عملا مخالف تمدید خودکار و توسعه تحریم های ضد روسی هستند.
ریا نوواستی به نقل از وزیر ایتالیایی می نویسد: " در مرحله ی کنونی نمی شود و نباید چنین تصمیمی گرفت. "
پیتر سیارتو ، وزیر امور خارجه مجارستان با همتای ایتالیایی خود موافقت کرده و افزود که اتحادیه اروپا نمی تواند تصمیم مخفی در خصوص تحریم ها بگیرد. رئیس دیپلماسی اروپایی فدریکو موگرنی ، 14 ماه مارس اعلام کرد که تصمیم مربوط به تمدید تحریم های اقتصادی علیه روسیه پس از مذاکرات دقیق صورت می گیرد.
تاس به نقل از موگرنی نوشت: " تمدید تحریم ها علیه روسیه به طور خودکار نخواهد بود. این مسئله بعد از گفتگوهای سیاسی در سطح سفرا ، وزرا و روسای دولت مطرح خواهد شد."
تحریم های اقتصادی علیه روسیه اواخر جولای سال جاری به اتمام می رسد. پیشتر اتحادیه اروپا ، تحریم های شخصی علیه شهروندان روسیه و اوکراین را تا 15 سپتامبر سال 2016 تمدید کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала