گزارش و تحلیل

ولادیمیر پوتین: ممکن نیست اجازه داده شود که موقعیت با مهاجران در روسیه مانند اتحادیه اروپا باشد

© Sputnik / Alexei Druzhininپوتین نشستی در خصوص بازار انرژی برق برگزار کرد
پوتین نشستی در خصوص بازار انرژی برق برگزار کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در نشست هیات رییسه وزارت کشور سخنرانی کرد و گفت که در حال حاضر موقعیت مربوط به مهاجران غیر قانونی چنان است که به آن باید توجه خاصی مبذول شود.

رهبر روسیه اعلام کرد:

«این وظیفه جامع ای است و کل ارگان های حکومت دولتی باید در چارچوب اختیارات خود آنرا حل کنند».

رئیس جمهور گفت:

«ما شاهد هستیم که در مرز های اتحادیه اروپا چه می گذرد. از جمله به برکت مساعی شما ما مساله ای با حدت این چنینی را نداریم. ولی نباید اجازه داده شود که چیز مشابهی در کشور ما رخ دهد هر چند که ما درک می‌کنیم که این مساله برای ما هم جدی است: ما میلیون‌ها نفر مهاجر داریم آن‌ها عمدتا از جمهوری های اتحاد شوروی سابق هستند».

به گفته رئیس کشور، «باید کاری شود تا افراد مهاجر در شرایط عادی زندگی کرده و در محل هایی کار کنند که آن‌ها را در آنجا استخدام می کنند و آن‌ها باید قوانین فدراسیون روسیه و آداب و رسوم مللی رعایت کنند که در بین آن‌ها بسر می برند». رئیس جمهور ادامه داد:

«باید طوری باشد که در بازار داخلی کار در روسیه مسایلی بروز نکنند تا وضع مایه عصبانیت شهروندان فراسیون روسیه نشود. این کاری بسیار ظریف، خودویژه و دارای اهمیت خیلی بالایی می باشد. اهمیت آن در رشته اقتصاد و در رشته ثبات اجتماعی بالا است».

کاهش تعداد جنایات مرتبط با فساد

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه متذکر شد که تعداد جنایات مرتبط با فساد در روسیه کاهش پذیرفته است. با وجود این وی دعوت کرد که موقعیت پیش آمده به دقت مورد تحلیل قرار گرفته تا روشن شود که آیا کارمندان وزارت کشور به این‌گونه تخلفات توجه می‌کنند و یا شهروندان روسیه واقعاً هم کمتر رشوه می‌گیرند و می دهند. اگر ثابت شود که کاهش ارقام این جنایات مربوط به فعالیت نا کافی کارمندان وزارت کشور می باشد باید آن‌ها را به کار بیشتر در این راستا تشویق کرد. این امر برای «سالمسازی موقعیت در اقتصاد و ارتقا اعتماد به ارگان های حکومتی بطور کلی ضرورت دارد». ولادیمیر پوتین گفت:

«در سال‌های اخیر تعداد جنایات موارد فساد کشف شده بوسیله ارگان های وزارت کشور رو به کاهش است. همتایان محترم، البته در این مورد باید با دقت به واقعیت نگریسته شود و موقعیت را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد. اگر موارد فساد در‌واقع کمتر شد، شکر خدا، در این صورت ما به نتیجه مثبت معینی رسیدیم. ولی اگر این جریان نتیجه آن است که ما و شما، منظورم وزارت کشور، فعالیت‌های خود را در این راستا کمتر کردیم این شاید همان هدفی نیست که ما مایل بودیم به آن‌ برسیم، در این صورت باید بر عکس به کار در این راستا بیفزاییم».

تشدید مبارزه علیه تروریسم

رهبر روسیه به لزوم تقویت همکاری‌های بین‌المللی در مبارزه علیه تروریسم اشاره کرد. وی به توسعه همکاری با شرکای خارجی مقدم بر همه با سازمان ملل متحد و سازمان پیمان امنیت جمعی و سازمان همکاری شانگهای در مقابله با تروریسم دعوت کرد. رئیس جمهور روسیه در توضیح اظهار داشت:

«کار علیه افراطگرایی و تروریسم در حیطه مسئولیت شما قرار دارد. وزارت کشور، همه ارگان های حافظ قانون و سرویس های ویژه باید کار سبقت گیری را افزایش داده و از فعالیت‌های رادیکال هایی که سعی می‌کنند از شعار های ملی‌گرا و افراطی استفاده کنند و از کار گروه‌های جنایتکارانی که همانطوریکه ما می‌دانیم گاهی اوقات به تروریست ها وصل می‌شوند و برایشان به منبع پول در آوردن تبدیل می‌شوند جلوگیری کنند».

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала