پرتاب آزمایشی ماهواره‌بر سیمرغ در ماه مارس یا آوریل

© REUTERS / farsnews.comدلیل اصرار بر آزمایش موشک دور برد چیست
دلیل اصرار بر آزمایش موشک دور برد چیست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش تسنیم، رئیس مرکز ملی فضایی با اشاره به مراحل آماده‌سازی ماهواره‌بر سیمرغ اظهار داشت: در برنامه زمان‌بندی و آماده‌سازی این ماهواره دو مرحله پرتاب آزمایشی و یک مرحله پرتاب قطعی در نظر گرفته شده است.

منوچهر منطقی رئیس مرکز ملی فضایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم با اشاره به مراحل آماده سازی ماهواره‌بر سیمرغ اظهار داشت: در برنامه زمان بندی و آماده‌سازی این ماهواره‌بر، دو مرحله آزمایشی و یک مرحله پرتاب قطعی در نظر گرفته شده است.
وی افزود: مرحله آزمایشی این ماهواره‌بر اوایل سال 95 و شهریورماه 95 و مرحله بعدی آن به‌احتمال زیاد در بهمن‌ماه سال 95 خواهد بود.
ماهواره‌بر سیمرغ از پروژه‌های بسیار مهمی است که قرارداد ساخت آن مهرماه بین معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح امضا شد. کمتر از 10 کشور جهان توان طراحی و ساخت آن را دارند.
به‌گفته مسئولان سازمان فضایی نسل اول این ماهواره‌بر قادر است ماهواره‌برهای مخابراتی و سنجشی را تا وزن یکصد کیلوگرم در مدار 500کیلومتری زمین قرار دهد.
لازم به ذکر است، "طلوع یک" اولین ماهواره سنجشی جمهوری اسلامی ایران است که می‌تواند با دقت 25 مترمربع از فاصله 500کیلومتری مدار زمین تصویربرداری کند. این ماهواره در دست تولید قرار دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала