استقبال شورای امنیت و رهبران اروپایی از خروج نیروهای روسیه از سوریه

© AFP 2023 / Don EmmertЗаседание Совета безопасности ООН в Нью-Йорке
Заседание Совета безопасности ООН в Нью-Йорке - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شورای امنیت سازمان ملل متحد از تصمیم گرفته شده درباره خروج بخش اعظم نیروهای روسیه از سوریه استقبال کرد.

اسماعیل گاسپار مارتینز، نماینده دائم آنگولا در سازمان ملل و رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد این تصمیم را اقدام مثبت نامیده و گفت:" این در نتیجه همکاری خوب آمریکا و روسیه امکان پذیر شد". وی تاکید کرد در نتیجه این اقدام ممکن است درگیری سوریه می تواند "در مسیر دیگری" حرکت کند.

علاوه بر این طوری که ویتالی چورکین، نماینده دائم روسی در سازمان ملل اعلام کرد اعضای شورای امنیت خاطرنشان کردند این تصمیم "پیروی عمیق روسیه از روند سیاسی را نشان می دهد". دیپلمات روسی همچنین تاکید نمود روسیه به رساندن کمک های انسانی به مردم سوریه ادامه خواهد داد.

فیلیپ هاموند، وزیر خارجه بریتانیا در صفحه خود در شبکه توییتر اعلام کرد خروج نیروهای روسیه دارای پیامد های مثبتی خواهد بود. وی نوشت:"اگر اقدامات روسیه بخش از پیروی واقعی از تغییرات سیاسی  قطع عملیات جنگی باشد، مثبت خواهند بود".

 

فرانک والتراشتاین مایر، وزیر خارجه آلمان اعلام کرد خروج روسیه از سوریه نشانه مثبت اول در روند حل و فصل مسئله سوریه است. وزیر خارجه آلمانخاطرنشان ساخت احتمالا این اقدام فشار بر بشار اسد ، رئیس جمهور سوریه را تشدید کرده و امکان آغاز گفتگوی سیاسی جدی دمشق در چارچوب مذاکرات ژنو را به وجود خواهد آورد".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала