گزارش و تحلیل

قاضی دادگاه نیویورک پاسخ دونالد ترامپ را داد

© AFP 2023 / Seth McallisterТеракт 11 сентября в Нью-Йорке
Теракт 11 сентября в Нью-Йорке - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کاندیدای پر سر و صدای جمهوریخواه دونالد ترامپ در کارزار انتخاباتی خود اصرار به مطرح کردن نفرت مسلمانان از آمریکا دارد اما هیچ وقت به خود زحمت نداده فکر کند دلیل این نفرت از کجا نشات می گیرد؟ حکم قاضی دادگاه نیویورک بر علیه ایران را می توان یکی از این دلایل به شمار آورد.

جای تاسف دارد که مردم آمریکا هنوز حتی حاضر نیستند به خود زحمت دهند فکر کنند که دلیل این همه نفرت نه فقط مسلمانان و غیر مسلمانان در منطقه خاور میانه بلکه مسیحیان در آمریکای لاتین و اتباع ادیان غیر آسمانی در شرق آسیا و آفریقا و حتی اوروپا از چه بابت است؟

ملت های جهان از مردم آمریکا نفرت ندارند بلکه از رفتار سیستم سیاسی حاکم بر ایالات متحده نفرت دارند همان سیستمی که 99 درصد خود مردم ایالات متحده نیز از آن نفرت دارند.

زمانی که این سیستم با نادانی یا بی اطلاعی مانند حکم قاضی دادگاه نیویورک بر علیه ایران همراه شود دیگر ببینید این نفرت و انزجار به چه حدی می رسد.

قاضی این دادگاه حتی به خود زحمت نداده تحقیق کند تا متوجه شود که حمله کنندگان به برج های دوقلو همه از دشمنان قسم خورده ایران بودند یا دوستان آن.

یعنی وی متوجه نشده که 15 تن از 19 حمله کننده اتباع کشور عربستان سعودی یعنی همپیمان ایالات متحده در منطقه خاورمیانه بودند و چهار تن دیگر هم اتباع دیگر کشورهای همپیمان ایالات متحده.

هر روزنامه نگار بین المللی ای که در زمان این حملات فعالیت می کرده می توانست به قاضی این دادگاه بگوید اولین وتنها ملتی که در منطقه خاورمیانه با مردم آمریکا همدردی کردند مردم ایران بودند و تصاویر اشک های دختران ایرانی و شمع هایی که به یاد کشته شدگان ماجرای 11 سپتامبر در تهران روشن شد در اینترنت موجود است. و بعد قاضی دادگاه آمریکا اینگونه از مردم ایران تشکر می کند؟ دستور می دهد اموال آنها را مصادره کنند! و آقای ترامپ هم توقع دارد مردم ایران احساسی رمانتیک نسبت به ایالات متحده پیدا کنند؟

حمله  تروریست ها به دوقولوهای مرکز تجاری نیویورک - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
شوخی بد دادگاه نیویورک با ایران

طبق بر آورد ها حدود هفت ملیون نفر از ساکنان شمال قاره آمریکا ایرانی الاصل (یا ایرانی مقیم و یا شهروند با اصالت ایرانی) می باشند، این به دین معنا است که معادل حدود 10 درصد جمعیت ایران در ایالات متحده و کانادا زندگی می کنند و تقریبا هر ایرانی یک وابسته در ایالات متحده دارا می باشد و شاید بتوان گفت اگر قرار به علاقه و رابطه باشد همین رابطه خویشاوندی می توانست بهترین دلیل برای نزدیکی مردم ایران با مردم ایالات متحده به حساب آید، که البته همین مساله هم هست، یعنی مردم ایران نه فقط هیچ کینه و نفرتی نسبت به مردم ایالات متحده ندارند بلکه احساس نزدیکی (به دلیل وجود تعداد زیادی ایرانی در آمریکا) هم دارند. اما رفتار سیاست مداران و لابی های قدرت در ایالات متحده با مردم ایران همچون دیگر مردمان جهان منجر شده که ما امروزه باید شعار "مرگ بر آمریکا" را در ایران بشنویم.

نه فقط من بلکه هیچ ایرانی ای به هیچ وجه عملکرد گروه هایی همچون القاعده و داعش و… را نسبت به انسان های دیگر تایید نمی کند و به همین دلیل هم شما در هیچ عملیات تروریستی در سطح جهان کلا نمی توانید حتی یک ایرانی پیدا کنید که در این عملیات شرکت کرده است، اما وقتی ایالات متحده از چند هزار کیلومتر آنطرف تر نیرو به منطقه ارسال می کند و هزاران انسان بی گناه را قتل عام می کند نباید توقع داشت مردم این منطقه به آمریکایی ها علاقه عاشقانه داشته باشند.

بنده سالها در مناطقی کار کردم که عملیات انتحاری و یا شهادت طلبانه در آنجا بسیار زیاد انجام می شد وهمیشه کنجکاو بودم که چه می شود یک انسان حاضر می شود جان خود را فدا کند. هر چه قدر هم شما به یک نفر پول بدهید محال است حاضر باشد برای پول این کار را انجام دهد. در دو مورد است که انسان ها حاضر هستند دست به چنین کاری بزنند یا عقیده و یا آرزوی انتقام.

هر یک بمب و یا موشک آمریکایی ممکن است چندین نفر بی گناه را از بین ببرد اما قطعا منجر می شود که چندین نفر دیگر از وابستگان همین افراد بی گناه برای روزی که بتوانند انتقام بگیرند زنده بمانند.

برای تصور احساس این افراد فقط باید بگویم خودتان به عزیز ترین فرد در زندگی خود فکر کنید و بعد فکر کنید اگر احیانا کسی این فرد را جلوی شما به شکل فجیعی بکشد چه احساسی به شما دست می دهد. حال فکر کنید اگر همه عزیزان شما را یکجا بکشند چه حالتی پیدا می کنید. آنهایی که اقدام به چنین اعمال تروریستی ای می زنند را نمی توان افراد عاقل به حساب آورد بلکه افرادی هستند که عقل و منطق خود را دست داده اند و برای انتقام زنده هستند.

می توان گفت همه افرادی که در عملیات 11 سپتامبر بر علیه ایالات متحده شرکت کردند جزو این افراد می باشد. کینه و نفرت در دل این افراد به حدی بوده که هم حاضر بودند جان خود را فدا کنند و هم اینکه جان هزاران فرد بی گناه دیگر را بگیرند.

بنده نمی خواهم وارد مقوله توطئه داخلی در ایالات متحده گردم اما به هر حال حتی سالها تحقیقات کنگره ایالات متحده هم ثابت کرد که ایران هیچ نقشی در این ماجرا نداشته و احتمالا این حکم هم با اعتراض ایران منتفی می گردد اما اگر قرار بر آن است که مقصر این ماجرا پیدا شود بد نیست قاضی محترم دادگاه نیویورک در مورد دلایل و مسببان انجام این عملیات از درون ایالات متحده تحقیق کند. بد نیست ایشان تحقیق کند ببیند چه کسانی شرایط را به اینجا رسانده اند که یک سری حاضر باشند هزاران کیلومتر سفر کنند تا هم خود را به کشتن بدهند و هم شهروندان بی گناه آمریکایی را به قتل برسانند.

قطعا همه جمله معروف حفظ منافع ایالات متحده را شنیده اید، جمله ای که بر اساس آن آمریکایی ها به خود اجازه می دهند در همه جای دنیا دخالت کنند و انسان های بی گناه را قتل عام کنند. اما این منافع هیچ وقت منافع شهروندان معمولی ایالات متحده نبوده بلکه منظور حفظ منافع شهروندان ثروتمند یعنی همان 1% بوده و هست، متاسفانه به دلیل تداخل با منافع دیگران 99% مجبور خواهند بود تاوان حفظ منافع 1% را بپردازند.

اگر بنده مشاور آقای دونالد ترامپ بودم قطعا به وی پیشنهاد می کردم به جای اینکه اینهمه کینه بکارد فکر کند آخر عمری چه کار می تواند انجام دهد تا کینه ها نسبت به آمریکا در جهان کم شود و بالطبع خطر تروریسم نیز از آمریکا دور شود. جهان از جنگ و خشونت خسته شده و آرزو دارد افرادی سر کار بیایند که تلاش کنند جلوی نابودی بشریت را بگیرند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала