قبرس تهدید کرد توافقنامه اتحادیه اروپا با ترکیه را برسر پناهجویان وتو کند

© AP Photo / Thanassis Stavrakisقبرس تهدید کرد توافقنامه اتحادیه اروپا با ترکیه برسر پناهجویان را وتو کند
قبرس تهدید کرد توافقنامه اتحادیه اروپا با ترکیه برسر پناهجویان را وتو کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
قبرس اعلام کرد که تا زمانی که مسائل مربوط به قبرس حل نشود، مخالف ازسرگیری مذاکرات در باره عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا خواهد بود.

پیش از این اتحادیه اروپا و ترکیه از دستیابی به توافق در باره شش اصل توافقنامه مربوط به حل بحران پناهجویان خبر دادند. بر اساس این توافق، ترکیه تمام پناهجویان غیر قانونی عبور کننده از خاک این کشور را خواهد پذیرفت و در مقابل مذاکرات در باره تسهیل روادید و پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا تسریع شده و کمک 6 میلیارد یورویی به این کشور واگذار خواهد گردید.

ترکیه در ازای کمک به حل بحران پناهجویان خواستار آغاز مذاکرات درباره شش فصل از شروط عضویت این کشور در اتحادیه اروپا است که قبرس در گذشته مذاکره درباره پنج فصل آن را وتو کرده است.

به نوشته روزنامه Politico، سیوآنس کاسولیدس وزیر خارجه قبرس در گفتگو با این روزنامه تاکید کرد که کشورش تمایلی برای لغو وتوی خود ندارد و ممکن است توافق اتحادیه اروپا با ترکیه را برسر پناهجویان وتو کند.

کاسولیدس با اشاره به این که مساله وحدت قبرس مثل سابق برای کشورش اولویت دارد، افزود: "تا زمانی که مساله قبرس حل نشود، ما به موضع قدیمی خود در مخالفت با ازسرگیری مذاکرات برای عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا پایبند خواهیم بود".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала