آخرین شانس برای سوریه

© Sputnik / Dmitriy Vinogradovپایگاه « حمیمیم» در سوریه
پایگاه « حمیمیم» در سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مبارزه با تروریستهای «داعش» و «جبهه النصرا» ضروری است.

دیدار  نمایندگان  احزاب و جنبش های  اپوزیسیون  و  شخصیتهای معروف اجتماعی  سوریه در پایگاه هوایی  روسیه در « حمیمیم»   سوریه برگزار شد.  این مذاکرات به  ابتکار  شرکت کنندگان آن سازماندهی شد.  آنها  برای  برگزاری این دیدار به مرکز روسی  «آشتی  طرفین درگیر»  در سوریه مراجعه کردند.  مهمترین نتیجه این مذاکرات  ایجاد گروه  مبتکران  بود که باید در آینده نزدیک  طراحی پیشنویس  قانون اساسی جدید  را  به پایان رسانده و آن را  برای  بحث عمومی  پیشنهاد کند.

 ایلیا  موساد، دبیر کل  حزب «  کنگره ملی  سوریه سکولار» و صولجان کریدی  نماینده رسمی  جنبش  سوریه دمکراتیک  و مازن بلال  نماینده  جنبش  سوریه دمکراتیک ، ریاست گروه فعالان  اپوزیسیون  سوریه را عهده دار بودند.

در اعلامیه مشترک آمده است: «  تصویب  اعلامیه مشترک  فدراسیون روسیه و ایالات متحده   به عنوان  رئیس دوم  گروه بین المللی  حمایت از سوریه  در قطع عملیات نظامی  در سوریه  آخرین شانس  را برای ملت سوریه  در پایان دادن به  خونریزی و ویرانی کشور ایجاد می کند.  ما بطور کامل  شرایط مطرح شده در اعلامیه مشترک  روسیه و آمریکا  به عنوان رئیس دوم گروه بین المللی  در حمایت از سوریه  را قبول داریم  و قصد داریم در  گفتگوی بین سوری  تحت سرپرستی  سازمان ملل متحد در ژنو شرکت کنیم.

اعلام می داریم  هر کاری از دست ما برآید برای  برقراری صلح پایدار در  سوریه به انجام خواهیم رساند.  تروریست ها و مزدوران خارجی  مردم ما را شکنجه دادند، صدهاهزار نفر  از ساکنان غیر نظامی کشته شدند: زنان، سالخوردگان، بچه ها. اقتصاد سوریه که تا چندی پیش شکوفاترین اقتصاد منطقه بود ویران شده است.  کشور در مرز  نابودی کامل قراردارد.  مبارزه با  تروریستهای «داعش» ، جبهه النصرا»  و دیگر گروهک های تروریستی  ضروری است».

شرکت کنندگان دیدار  متذکر شدند  که راه حل  نظامی درگیری  در سوریه ممکن نیست و  ضرورت حل و فصل  سیاسی درگیری در کشور را  مطابق با مفاد قطعنامه  2254  شورای امنیت سازمان ملل متحد مورد تأیید قرار دادند.

نمایندگان  اپوزیسیون سوریه  قصد خود برای شرکت در  گفتگوی سراسر سوری  تحت حمایت سازمان ملل متحد را اعلام کردند  که قرار است بطور گسترده در ژنو برگزار شود. آنها متذکر شدند که شرکت تمام  نیروهای وطن پرست  ملی  در روند صلح  در سوریه  شرایط ضروری  را برای  اتحاد  ملی و آشتی  ایجاد خواهد کرد.

مهمترین نتیجه این دیدار ، تشکیل گروه  ملی بود که نمایندگان  تشکیلات نظامی ، گروههای دینی  و ملی و قومی  ساکن در سوریه  در آن عضویت خواهند داشت  و امضای توافق قطع عملیات جنگی. این گروه قصد دارد در آینده نزدیک  طراحی پیشنویس قانون اساسی جدید را به پایان برساند و آن را  به  بحث سراسر  ملی بگذارد.

در اعلامیه مشترک آمده است: «  ما  وظیفه نهایی کردن طراحی  پیشنویس  قانون اساسی جدید در کوتاه ترین زمان را قبول می کنیم و  از  تمام احزاب  و  سازمان ها و جنبش های وطنپرست می خواهیم  در انجام این کار به ما بپیوندند تا اعتماد  احیا شود».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала