Agencia de noticias Sputnik - اسپوتنیک ایران
چندرسانه ای
چند رسانه ای - گزارش تصویری، کاریکاتور و داده نمای در موضوعات مختلف را در بخش چند رسانه ای خبرگزاری اسپوتنیک ایران ببینید

سلام از ایران سرزمین نور و آفتاب

اشتراک
سلام از ایران سرزمین نور و آفتاب

جالبترین عکس ها از ایران در گالری امروز معرفی می شوند.

© Sputnik / Somayeh Pasandide دوستعلیخان نظام الدوله، پسر حسینعلیخان، به همت معماران اصفهانی و یزدی، ساختمانی در قسمت جنوبی باغ برپا کرد و نام آن را رشک بهشت گذاشت.
دوستعلیخان نظام الدوله، پسر حسینعلیخان، به همت معماران اصفهانی و یزدی، ساختمانی در قسمت جنوبی باغ برپا کرد و نام آن را رشک بهشت گذاشت. - اسپوتنیک ایران
1/19
دوستعلیخان نظام الدوله، پسر حسینعلیخان، به همت معماران اصفهانی و یزدی، ساختمانی در قسمت جنوبی باغ برپا کرد و نام آن را رشک بهشت گذاشت.
© Sputnik / Somayeh Pasandide نمایی از تهران از روی ارتقاعات شهرک قائم
نمایی از تهران از روی ارتقاعات شهرک قائم - اسپوتنیک ایران
2/19
نمایی از تهران از روی ارتقاعات شهرک قائم
© Sputnik / Somayeh Pasandideسد امیرکبیر یا سد کرج در شمال شهر کرج و در 25 کیلومتری جاده کرج به چالوس قرار دارد.
این سد، اولین سد چندمنظوره کشور ایران، و یکی از منابع تأمین آب شهر تهران می باشد.انباشته شدن آب رودخانه کرج در پشت سد امیرکبیر علاوه بر کارایی آن در تولید انرژی برقابی و تامین بخشی از آب آشامیدنی شهر تهران، باعث بوجود آمدن دریاچه ای زیبا گردیده است که موجب استفاده های گردشگری و تفریحی و ورزشی از سد کرج شده است و یکی از بهترین استراحتگاه ها و جاذبه های طبیعی کرج را بوجود آورده است.
سد امیرکبیر یا سد کرج در شمال شهر کرج و در 25 کیلومتری جاده کرج به چالوس قرار دارد. این سد، اولین سد چندمنظوره کشور ایران، و یکی از منابع تأمین آب شهر تهران می باشد.انباشته شدن آب رودخانه کرج در پشت سد امیرکبیر علاوه بر کارایی آن در تولید انرژی برقابی و تامین بخشی از آب آشامیدنی شهر تهران، باعث بوجود آمدن دریاچه ای زیبا گردیده است که موجب استفاده های گردشگری و تفریحی و ورزشی از سد کرج شده است و یکی از بهترین استراحتگاه ها و جاذبه های طبیعی کرج را بوجود آورده است. - اسپوتنیک ایران
3/19
سد امیرکبیر یا سد کرج در شمال شهر کرج و در 25 کیلومتری جاده کرج به چالوس قرار دارد.
این سد، اولین سد چندمنظوره کشور ایران، و یکی از منابع تأمین آب شهر تهران می باشد.انباشته شدن آب رودخانه کرج در پشت سد امیرکبیر علاوه بر کارایی آن در تولید انرژی برقابی و تامین بخشی از آب آشامیدنی شهر تهران، باعث بوجود آمدن دریاچه ای زیبا گردیده است که موجب استفاده های گردشگری و تفریحی و ورزشی از سد کرج شده است و یکی از بهترین استراحتگاه ها و جاذبه های طبیعی کرج را بوجود آورده است.
© Sputnik / Somayeh Pasandideنمایی دیگر از سد کرج
نمایی دیگر از سد کرج - اسپوتنیک ایران
4/19
نمایی دیگر از سد کرج
© Sputnik / Somayeh Pasandide استراحتگاهی در جاده چالوس حدفاصل تهران تا مازندران
استراحتگاهی در جاده چالوس حدفاصل تهران تا مازندران - اسپوتنیک ایران
5/19
استراحتگاهی در جاده چالوس حدفاصل تهران تا مازندران
© Sputnik / Somayeh Pasandideبهار مهمان ایران شده است
بهار مهمان ایران شده است - اسپوتنیک ایران
6/19
بهار مهمان ایران شده است
© Sputnik / Somayeh Pasandideرشته کوههای جاده کرج- چالوس
رشته کوههای جاده کرج- چالوس - اسپوتنیک ایران
7/19
رشته کوههای جاده کرج- چالوس
© Sputnik / Somayeh Pasandideتونل کندوان تونلی است در جاده کرج - چالوس. این تونل در 27 اردیبهشت 1317 از طرف رضا شاه افتتاح گردید. قبل از احداث این تونل، راه میان کرج و چالوس پنج ماه از سال غیر قابل تردد بود.کار ساخت این تونل با ادوات و ابزار آن سالها، تنها سه سال به طول انجامید. طول تونل 1883 متر است.
تونل کندوان تونلی است در جاده کرج - چالوس. این تونل در 27 اردیبهشت 1317 از طرف رضا شاه افتتاح گردید. قبل از احداث این تونل، راه میان کرج و چالوس پنج ماه از سال غیر قابل تردد بود.کار ساخت این تونل با ادوات و ابزار آن سالها، تنها سه سال به طول انجامید. طول تونل 1883 متر است. - اسپوتنیک ایران
8/19
تونل کندوان تونلی است در جاده کرج - چالوس. این تونل در 27 اردیبهشت 1317 از طرف رضا شاه افتتاح گردید. قبل از احداث این تونل، راه میان کرج و چالوس پنج ماه از سال غیر قابل تردد بود.کار ساخت این تونل با ادوات و ابزار آن سالها، تنها سه سال به طول انجامید. طول تونل 1883 متر است.
© Sputnik / Somayeh Pasandideنمایی از یک بعد از ظهر آفتابی ساحل شهرستان رامسر
نمایی از یک بعد از ظهر آفتابی ساحل شهرستان رامسر - اسپوتنیک ایران
9/19
نمایی از یک بعد از ظهر آفتابی ساحل شهرستان رامسر
© Sputnik / Somayeh Pasandide شهرستان مرزن آباد از توابع استان مازندران واقع در 32 کیلومتری چالوس
شهرستان مرزن آباد از توابع استان مازندران واقع در 32 کیلومتری چالوس - اسپوتنیک ایران
10/19
شهرستان مرزن آباد از توابع استان مازندران واقع در 32 کیلومتری چالوس
© Sputnik / Somayeh Pasandide نمایی از شهرستان رامسر از مناطق گردشگری استان مازندران
نمایی از شهرستان رامسر از مناطق گردشگری استان مازندران - اسپوتنیک ایران
11/19
نمایی از شهرستان رامسر از مناطق گردشگری استان مازندران
© Sputnik / Somayeh Pasandide مجموعه کاخ رامسر
مجموعه کاخ رامسر - اسپوتنیک ایران
12/19
مجموعه کاخ رامسر
© Sputnik / Somayeh Pasandide کاخ سلطنتی رامسر یا کاخ مرمر یکی از نفیس ترین آثار دوران پهلوی در شمال ایران است. این کاخ به دستور رضا شاه پهلوی در سال 1316 به بهره برداری رسید و تا انقلاب سال 1357 به عنوان اقامتگاه خانواده پادشاهی استفاده میشد. ساختمان کاخ در میان باغی به مساحت 60000 متر قرار دارد که اولین نهالهای مرکبات اصلاح شده و گیاهان تزیینی نایاب در این باغ کاشته شده است و یکی از جالبترین و متنوع ترین باغهای ایران است.
کاخ سلطنتی رامسر یا کاخ مرمر یکی از نفیس ترین آثار دوران پهلوی در شمال ایران است. این کاخ به دستور رضا شاه پهلوی در سال 1316 به بهره برداری رسید و تا انقلاب سال 1357 به عنوان اقامتگاه خانواده پادشاهی استفاده میشد. ساختمان کاخ در میان باغی به مساحت 60000 متر قرار دارد که اولین نهالهای مرکبات اصلاح شده و گیاهان تزیینی نایاب در این باغ کاشته شده است و یکی از جالبترین و متنوع ترین باغهای ایران است. - اسپوتنیک ایران
13/19
کاخ سلطنتی رامسر یا کاخ مرمر یکی از نفیس ترین آثار دوران پهلوی در شمال ایران است. این کاخ به دستور رضا شاه پهلوی در سال 1316 به بهره برداری رسید و تا انقلاب سال 1357 به عنوان اقامتگاه خانواده پادشاهی استفاده میشد. ساختمان کاخ در میان باغی به مساحت 60000 متر قرار دارد که اولین نهالهای مرکبات اصلاح شده و گیاهان تزیینی نایاب در این باغ کاشته شده است و یکی از جالبترین و متنوع ترین باغهای ایران است.
© Sputnik / Somayeh Pasandide معماری این کاخ با زیربنای حدود ششصد متر اثر مهندس هوانس اونیک قریبیان با نظارت معماران ایرانی و آلمانی آن روزگار است. بنای کاخ از سنگ مرمر سفید رگه در با ایوانی دارای 4 ستون حجاری شده از سنگ مرمر یکپارچهاست و در دو سوی پلکان پشت کاخ، دو مجسمه مرمرین ببر قرار گرفتهاست. در ابتدای بنا یک تالار مرکزی قرار دارد که دربهای اتاقهای جانبی به آن باز میشود.
معماری این کاخ با زیربنای حدود ششصد متر اثر مهندس هوانس اونیک قریبیان با نظارت معماران ایرانی و آلمانی آن روزگار است. بنای کاخ از سنگ مرمر سفید رگه در با ایوانی دارای 4 ستون حجاری شده از سنگ مرمر یکپارچهاست و در دو سوی پلکان پشت کاخ، دو مجسمه مرمرین ببر قرار گرفتهاست. در ابتدای بنا یک تالار مرکزی قرار دارد که دربهای اتاقهای جانبی به آن باز میشود. - اسپوتنیک ایران
14/19
معماری این کاخ با زیربنای حدود ششصد متر اثر مهندس هوانس اونیک قریبیان با نظارت معماران ایرانی و آلمانی آن روزگار است. بنای کاخ از سنگ مرمر سفید رگه در با ایوانی دارای 4 ستون حجاری شده از سنگ مرمر یکپارچهاست و در دو سوی پلکان پشت کاخ، دو مجسمه مرمرین ببر قرار گرفتهاست. در ابتدای بنا یک تالار مرکزی قرار دارد که دربهای اتاقهای جانبی به آن باز میشود.
© Sputnik / Somayeh Pasandide پس از انقلاب، این کاخ تحت مالکیت بنیاد مستضعفان قرار گرفته و با عنوان تماشاگه خزر به صورت موزه برای عموم قابل بازدید است. آثار به نمایش در آمده در این موزه شامل مبلمان، شمعدانها و بوفههای آنتیک، مجسمههای برنزی و مرمرین نفیس و تابلوهایی از هنرمندان مشهور جهان است.
پس از انقلاب، این کاخ تحت مالکیت بنیاد مستضعفان قرار گرفته و با عنوان تماشاگه خزر به صورت موزه برای عموم قابل بازدید است. آثار به نمایش در آمده در این موزه شامل مبلمان، شمعدانها و بوفههای آنتیک، مجسمههای برنزی و مرمرین نفیس و تابلوهایی از هنرمندان مشهور جهان است. - اسپوتنیک ایران
15/19
پس از انقلاب، این کاخ تحت مالکیت بنیاد مستضعفان قرار گرفته و با عنوان تماشاگه خزر به صورت موزه برای عموم قابل بازدید است. آثار به نمایش در آمده در این موزه شامل مبلمان، شمعدانها و بوفههای آنتیک، مجسمههای برنزی و مرمرین نفیس و تابلوهایی از هنرمندان مشهور جهان است.
© Sputnik / Somayeh Pasandide شیر و خورشید نشان است که تا پیش از انقلاب ایران در سال 1357 نماد ملی ایران بود.در هنگام زمامداری دودمانهای ترک و نزدیک سده ششم هجری، نشان شیر و خوشید از ستارهبینی به کارهای هنری در قلمرو اسلامی از مصر تا آسیای میانه وارد شد. از دوران سلجوقیان روم سکههایی با نقش شیر و خورشید را میتوان یافت و سپس این نشان از سده نهم هجری (پانزدهم میلادی) به طور ناپیوسته بر روی پرچمهای ایران نقش بسته است.
شیر و خورشید نشان است که تا پیش از انقلاب ایران در سال 1357 نماد ملی ایران بود.در هنگام زمامداری دودمانهای ترک و نزدیک سده ششم هجری، نشان شیر و خوشید از ستارهبینی به کارهای هنری در قلمرو اسلامی از مصر تا آسیای میانه وارد شد. از دوران سلجوقیان روم سکههایی با نقش شیر و خورشید را میتوان یافت و سپس این نشان از سده نهم هجری (پانزدهم میلادی) به طور ناپیوسته بر روی پرچمهای ایران نقش بسته است. - اسپوتنیک ایران
16/19
شیر و خورشید نشان است که تا پیش از انقلاب ایران در سال 1357 نماد ملی ایران بود.در هنگام زمامداری دودمانهای ترک و نزدیک سده ششم هجری، نشان شیر و خوشید از ستارهبینی به کارهای هنری در قلمرو اسلامی از مصر تا آسیای میانه وارد شد. از دوران سلجوقیان روم سکههایی با نقش شیر و خورشید را میتوان یافت و سپس این نشان از سده نهم هجری (پانزدهم میلادی) به طور ناپیوسته بر روی پرچمهای ایران نقش بسته است.
© Sputnik / Somayeh Pasandide در محوطه جلوی کاخ درخت کاجی به بلندای۲۳ متر وجود دارد که در سال۱۳۹۲ خورشیدی کاشته شده است. این کاج به نام ۴ شاخ معروف است. ضخامت این درخت بیش از یک و نیم متر است.
در محوطه جلوی کاخ درخت کاجی به بلندای۲۳ متر وجود دارد که در سال۱۳۹۲ خورشیدی کاشته شده است. این کاج به نام ۴ شاخ معروف است. ضخامت این درخت بیش از یک و نیم متر است. - اسپوتنیک ایران
17/19
در محوطه جلوی کاخ درخت کاجی به بلندای۲۳ متر وجود دارد که در سال۱۳۹۲ خورشیدی کاشته شده است. این کاج به نام ۴ شاخ معروف است. ضخامت این درخت بیش از یک و نیم متر است.
© Sputnik / Somayeh Pasandide در حوض جلوی کاخ نیز حوض آبی رنگی وجود دارد که در آن تعدادی ماهی خاویار جهت تزیین نگهداری می شوند.
در حوض جلوی کاخ نیز حوض آبی رنگی وجود دارد که در آن تعدادی ماهی خاویار جهت تزیین نگهداری می شوند. - اسپوتنیک ایران
18/19
در حوض جلوی کاخ نیز حوض آبی رنگی وجود دارد که در آن تعدادی ماهی خاویار جهت تزیین نگهداری می شوند.
© Sputnik / Somayeh Pasandide آدرس کاخ مرمر رامسر در داخل شهر رامسر و در مسیر بسیار دسترسی قرار دارد
آدرس کاخ مرمر رامسر در داخل شهر رامسر و در مسیر بسیار دسترسی قرار دارد - اسپوتنیک ایران
19/19
آدرس کاخ مرمر رامسر در داخل شهر رامسر و در مسیر بسیار دسترسی قرار دارد
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала