هلندی ها اعلام کردند امریکایی ها تمام اطلاعات درباره سقوط بوئینگ دراوکراین را به آنها داده اند

© Sputnik / Alexey Kudenkoهلندی ها اعلام کردند امریکایی ها تمام اطلاعات درباره سقوط بوئینگ دراوکراین را به آنها داده اند
هلندی ها اعلام کردند امریکایی ها تمام اطلاعات درباره سقوط بوئینگ دراوکراین را به آنها داده اند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هلندی ها اعلام کردند تابستان خواهند توانست محل دقیق شلیک موشک ضد هوایی سرنگون کننده هواپیمای بوئینگ 777 مالزی بر فراز اوکراین در سال 2014 و همچنین مدل این موشک را اعلام کنند. این مطلب را "دویچه وله" (صدای آلمان) با استناد به فرد وستربکه، دادستان هلندی و رئیس تحقیقات بین المللی درباره سقوط بوئینگ مالزیایی اطلاع داده است.

دادستان هلندی در دیدار دیروز خود با خویشاوندان کشته شدگان در این حادثه گفت فعلا اعلام تاریخ پایان تحقیقات زود است اما هلندی ها تمام اطلاعات درباره سقوط بوئینگ مالزیایی را از امریکایی ها دریافت کرده اند.

 هواپیمای بوئینگ 777 شرکت هواپیمایی "مالزیا ایرلینز" روز 17 ژوئیه سال 2014 در استان دونتسک اوکراین سقوط کرد و هر 298 مسافر آن کشته شدند.

طبق گزارش شورای امنیت هلند در روز 13 اکتبر 2015،  هواپیما با موشک بوک سرنگون شده اما در آن گفته نمی شود که این موشک از ناحیه تحت کنترل کدام طرف درگیری در اوکراین شلیک شده است.

برخی از تحلیل گران غربی اعلام کرده اند که روسیه در سرنگونی بوئینگ مالزیایی دخالت داشته اما مسکو بارها اعلام کرده دارای سوالات زیادی در رابطه با چگونگی سازماندهی تحقیقات است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала