پلیس مالزی طرح داعش برای ربودن نخست وزیر این کشور را عقیم گذاشت

© Sputnik / Andrey SteninФлаг радикальной исламистской организации "Исламское государство Ирака и Леванта" на месте боев в провинции Латакия
Флаг радикальной исламистской организации Исламское государство Ирака и Леванта на месте боев в провинции Латакия - اسپوتنیک ایران
اشتراک
زاهد حمیدی، معاون نخست وزیر و وزیر کشور مالزی اعلام کرد پلیس این کشور از ربوده شده تعدادی از سیاستمداران عالی رتبه از جمله نجیب رزاق، نخست وزیر مالزی توسط شبه نظامیان عضو گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی (داعش) جلوگیری کرده است.

به گزارش روزنامه "استار آنلاین"، زاهد حمیدی در سخنرانی خود در پارلمان اندونزی گفت:" 13 نفر از افراد در رابطه با داعش قصد داشتند، مقامات کشور از جمله نخست وزیر، وزیر کشور  و وزیر دفاع را بربایند".

معاون نخست وزیر مالزی گفت پلیس از چهار حمله داعشی ها به این کشور جلوگیری کرده است.

زاهد حمیدی خاطرنشان کرد در مالزی شعب داعش وجود ندارد اما برخی از مردم تحت تاثیر ایدئولوژی این گروه تروریستی قرار داشته و بطور مستقیم تابع سرکردگان ان در سوریه و عراق هستند.

 گروه تروریستی" دولت اسلامی" موسوم به داعش پس از تصرف اراضی پهناوری را در شمال و شرق سوریه و شمال و غرب عراق ، روز 29 ژوئن سال 2014 تشکیل دولت خلافت اسلامی در این نواحی به رهبری سرکرده خود را اعلام کرد. این گروه وحشی و بیرحم که در حال گسترش فعالیت خود در دیگر کشور ها بویژه لیبی، مصر ، افغانستان، یمن، تونس و نیجریه بوده و در دیگر نقاط جهان از جمله کشور های اروپایی عملیات تروریستی اجرا می کند، یکی از بزرگترین معضلات فعلی در دنیا می باشد.

داعش تا به حال تعداد زیادی از باصطلاح "کافران" (مسیحیان، خبرنگاران، خارجیان، مسلمانان مخالف خود و نظامیان) را به اشکال ددمنشانه اعدام کرده و ویدئوهای آنرا در اینترنت منتشر ساخته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала