ترکیه و اتحادیه اروپا درباره اصول کنترل بحران مهاجرت به توافق رسیدند

© AP Photo / Francois WalschaertsПрезидент Франции Франсуа Олланд, премьер-министр Турции Ахмет Давутоглу, председатель Евросовета Дональд Туск, канцлер Германии Ангела Меркель на саммите лидеров ЕС и Турции
Президент Франции Франсуа Олланд, премьер-министр Турции Ахмет Давутоглу, председатель Евросовета Дональд Туск, канцлер Германии Ангела Меркель на саммите лидеров ЕС и Турции - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رهبران 28 کشور عضو اتحادیه اروپا و نخست وزیر ترکیه دیشب درباره شش اصل توافقنامه درباره مهاجرت به توافق رسیدند که به مهاجرت غیر قانونی از خاور نزدیک و میانه از طریق مسیر بالکان پایان داده و امکان خواهد داد اعتبار توافقنامه شنگن در داخل خود این اتحادیه احیا شود.

بر اساس این توافق، حالا ترکیه مهاجران غیرقانونی وارده به اتحادیه اروپا را پذیرفته و به جای هرکدام از آنها یک پناهجوی قانونی سوری را به اتحادیه اروپا اعزام خواهد کرد. این کشور همچنین تمام پناهجویان غیر قانونی جدید عبور کننده از خاک خود را پذیرفته  و در مقابل مذاکرات درباره تسهیل روادید و پیوستن این کشور به اتحادیه اروپا تسریع شده و سه میلیارد یورو تخصیص داده شده در سابق به ترکیه واگذار خواهد گردید.

تا همایش بعدی سران اتحادیه اروپا و ترکیه در روز های 17 و 18 مارس بر اساس این اصول توافقنامه نهایی تهیه خواهد شد.

این دومین نشست سران اتحادیه اروپا و ترکیه است. دیدار قبلی دو طرف در اواخر نوامبر سال 2015 برگزار شده بود. در ان زمان دو طرف درباره طرح مشترک اقدامات برای مبارزه با مهاجرت به توافق رسیدند که در چارچوب آن ترکیه متعهد شده بود شرایط زندگی پناهجویان سوری در خاک خود را بهبود داده و با ورود مهاجران غیر قانونی به اتحادیه اروپا مبارزه کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала