گزارش و تحلیل

آخرین کارت های بازی هیلاری کلینتون در آستانه انتخابات

© AP Photo / David Zalubowskiنشانه گیری هیلاری کلینتون برای ریاست جمهوری
نشانه گیری هیلاری کلینتون برای ریاست جمهوری - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کلینتون از تریبون به حمایت از سیاهپوستان برخاسته و نژادپرستی را محکوم می کند.

هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق امریکا و یکی از نامزدهای محبوب رقابت های انتخابات ریاست جمهوری، آخرین تلاش هایش را برای کسب امتیاز در بین سیاهپوستان امریکا به کار گرفته است. کلینتون از تریبون به حمایت از سیاهپوستان برخاسته و نژادپرستی را محکوم می کند. وی معتقد است که موفقیت های خود را در روز اول مارس مرهون سیاهپوستان امریکاست و با حمایت این مردم بالا آمده است.

با این حال، خیلی ها سخنان هیلاری کلینتون را از سال های 90 تا امروز دنبال کرده اند. به عنوان مثال، کلینتون در سال های 90 کودکان سیاهپوست را «فوق وحشی» نامیده بود.

نامزد امروز انتخابات ریاست جمهوری امریکا در آن زمان گفته بود: «این کودکان را «فوق وحشی» می نامند. آنها نه وجدان دارند و نه احساس. باید ببینیم چرا آنها اینطور رفتار می کنند، البته باید آنها را اول مهار کرد».

زمانی که هیلاری در مینه سوتا بود، یک زن سیاهپوست امریکایی سخنان او را مورد انتقاد قرار داد و گفت: چرا اجازه دادند شما نامزد انتخابات ریاست جمهوری بشوید؟

البته این زن جوان تنها مخالف هیلاری کلینتون از اقلیت سیاهپوست امریکا نیست. در مراسم جمع آوری پول برای انتخابات در شهر چارلستون نیز زنی با یک پلاکارد سخنان هیلاری را قطع کرد. روی پلاکارد نوشته شده بود «فوق وحشی» و یادآور سخنان کلینتون درسالهای نود بود. هیلاری نیز در پاسخ گفت که امروز دیگر این سخنان را تکرار نمی کند.

باوجود عذرخواهی هیلاری کلینتون، موج انتقادات به سوی وزیر خارجه امریکا سرازیر شده است. در صفحه تویتر هشتکی با عنوان «فوق وحشی» درست کرده اند. بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی نیز نسبت به صداقت نامزد انتخابات از حزب دموکرات تردید دارند. دختری در صفحه فیس بوک خود نوشته که او و دوستش را در میتینگ حمایت از کلینتون بیرون کرده اند. زیرا پشت پلاکارد نوشته شده بود: «زندگی سیاهپوستان اهمیت دارد».

کارل دیکس از حزب کمونیست های انقلابی امریکا معتقد است که هیلاری دایما با وزش باد تغییر جهت می دهد.

دیکس می گوید: «من معتقدم که نقطه نظرات کلینتون تغییر نکرده است. بلکه خواسته های او برای ماجراجویی تغییر کرده. قبلا هیچ سیاستمداری در سمت فرمانده نیروهای مسلح آمریکا حق نداشت استراتژی مبتنی بر منافع امریکایی های سیاهپوست جوان یا امریکای لاتین و یا حتی جوانان هر ملت دیگری را پیش بگیرد. موضع کلینتون در سال های نود به همین صورت بود. اما امروز نیازهای ماجراجویانه آنها را مجبور کرده که ماسک بزنند و بگویند «ما نگران زندگی سیاهپوستان هستیم». امروز آنها نقش دیگری را بازی می کنند، نقشی متفاوت از سال 1996.»

روشن است که ارتباطات هیلاری کلینتون با جامعه سیاهپوستان امریکا در ایالات متحده بعد از این چندان ساده نخواهد بود.

 

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала